شرکت پرهام که به بهانه لیزینگ خودرو مبادرت به کلاهبرداری و اخذ مبالغی از مردم می کرد، در بهار سال گذشته با کشف ماهیت اصلی اش تعطیل و دو نفر از مدیرانش در شهرستان آزادشهر و سرکرده اصلی این باند قبل از خروج از کشور در تهران دستگیر شد.
شرکت پرهام با جذب بیش از 2500 میلیارد ریال در استان گلستان باعث متضرر شدن بیش از دو هزار نفر در این استان شد که حدود 400 نفر از آنان از شهرستان آزادشهر هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدرسول حسینی ظهر شنبه در نشست با فعالان حوزه اقتصادی و صنعتی شهرستان آزادشهر گفت: یکی از محورهای اصلی گفت و گو با معاون اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، تعیین تکلیف وضعیت مالباختگان شرکت پرهام بود.
وی افزود: طبق نتیجه گیری های اولیه قرار شد وزارت تعاون ساز و کاری ایجاد نماید تا ضمانت های لازم برای ارائه تسهیلات به سرمایه گذاران در شرکت پرهام به منظور اجرای پروژه های اقتصادی داده شود.
فرماندار شهرستان آزادشهر افزود: معاون اقتصادی وزارت تعاون پیگیری این موضوع را در دستور کار خود قرار داده در روزهای آینده راهکارهای عملیاتی شدن آن را به ما اعلام می کند.
فرماندار آزادشهر در ادامه این جلسه که با هدف بررسی مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان برگزار شده بود، با اشاره به برخی مشکلات در حوزه تولید و صنعت شهرستان گفت: تولیدگران باید از همه ابزارها برای فروش محصولات خود استفاده کنند که برپایی نمایشگاه ظرفیت های تولیدی شهرستان از جمله آنها است.
حسینی گفت: در بین تولیدکنندگان منطقه شاهد عرضه برخی محصولات در ابعاد ملی و حتی بین المللی در میان موارد مشابه خود هستیم ولی نبود تبلیغات، باعث گمنام ماندن برندهای موفق در منطقه شده است که معرفی این تولیدات می تواند ضمن فروش بیشتر ، باعث کسب اعتبار مضاعف نیز شود.
در این جلسه برخی از تولیدکنندگان و صنعتگران با اشاره به سختی ها و مشکلات وضعیت فعلی، افزایش ناگهانی قیمت ابزار آلات، ماشین آلات و مواد اولیه را دلیل نیاز آنها به تسهیلات عنوان کردند و نرخ سود بالای بانکی، روند طولانی بانک ها در اعطای وام و عدم توجه آنها به دستوالعمل ها و مصوبات مراجع قانونی و دستگاه های اجرایی را باعث عقب افتادگی در روند تولید بیان کردند.
یکی دیگر از تولید کنندگان شهرستان آزادشهر گفت: شرایط اقتصادی کنونی باعث رکود بازار شده و از همین رو محصولات تولیدی شرکت ها و کارخانجات نیز در انبارها مانده و از طرفی دیگر بانک ها اقساط تسهیلات خود را میخواهند و جرایم دیرکرد نیز خود باعث ورشکستگی و نابودی چرخه تولید می شود.
در ادامه این جلسه یکی از نمایندگان بانک های شهرستان آزادشهر در پاسخ به انتقاد تولیدکنندگان و صنعتگران ابراز کرد: اشتباهاتی همچون انجام چند فعالیت همزمان، عدم هماهنگی بین شرکا و یا اعضای هیئت مدیره ، نداشتن مشاور در بین مدیران اقتصادی منطقه که باعث عدم آینده نگری شده، مشکلاتی را در مسیر فعالیت واحدهای تولیدی ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، نشست فعالان اقتصادی و صنعتی با فرماندار شهرستان آزادشهر روز شنبه و در ابتدای هفته دولت به منظور شنیدن مشکلات این بخش و رفع آنها بوده است.
شهرستان آزادشهر با 95 هزار نفر جمعیت در شرق گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.