حسین گلچین روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: تولید 56 هزار تن انواع محصولات باغی شامل هلو، آلو، شلیل و گلابی با سطح کشت 4 هزار و 700 هکتار در شهرستان توانسته نقش مهمی در خودکفایی ایجاد نماید.
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان رامیان افزود: در سال جاری بیش از هزار تن انواع محصولات باغی شامل هلو ، شلیل و گلابی با ارزش حدود یک میلیون و 200 هزار دلار از این شهرستان به مقصد کشور عراق صادر شده است.
وی افزود: این مقدار صادرات برای این شهرستان موفقیت قابل توجه محسوب می شود و در تلاش هستیم با گسترش سطح صادرات تولیدات خود ضمن ارزآوری برای کشور، بازار بیشتری برای عرضه محصولات باغداران پیدا کنیم.
وی گفت: شهرستان رامیان دارای 27 هکتار اراضی زراعی و باغی است که بیش از 30 هزار تن تولید محصولات زراعی و باغی دارد و گوجه فرنگی با سه هزار هکتار از پنج هزار هکتار سطح زیر کشت استان و تولید 150 هزار تن، مهمترین محصول صیفی این شهرستان محسوب می شود.
وی با اشاره فعالیت بخش دامداری این منطقه هم گفت: در بخش دام و طیور 21 هزار و 800 تن تولید انواع فرآورده های دام و طیور و زنبور عسل داریم که این مقدار توسط 2 هزار و 465 بهره بردار انجام می شود .
گلچین گفت: شهرستان رامیان بزرگترین واحد مرغ تخم‌گذار در استان را دارد و تولید سالانه آن 6 هزار تن است و علاوه بر آن در تولید گوشت مرغ نیز با هفت میلیون قطعه جوجه‌ریزی، سالانه 10 هزار و 400 تن گوشت مرغ تولید می‌شود.
شهرستان 85 هزار نفری رامیان با 27 هکتار اراضی زراعی و باغی در شرق گلستان قرار دارد.
9433/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.