بهمن طیبی سه شنبه همزمان با روز ملی تشکل ها و مشارکت های مردمی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ساماندهی و تغییر نگرش مدیران در حوزه سمن ها یک ضرورت جدی برای آینده فعالیت این مجموعه ها است که ارائه و اجرای طرح های مهم و تاثیرگذار، رسیدن به هدف های مورد نظر را آسان تر می کند.
وی بیان کرد: هم اینک 52تشکل مردم نهاد در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی، کارآفرینی و اشتغال، ازدواج و خانواده در گلستان فعال هستند که تعداد آنها در مقایسه با ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید چند برابر بیشتر شده است.
به گفته وی، با توجه به ضرورت کاهش تصدی گری دولت، بدون شک سازمان های مردم نهاد جوانان می توانند به مراتب کم هزینه تر، سودمندتر و پربهره‌تر برنامه های مختلف را انجام دهند.
طیبی به مشکلات مالی و کمبودهای بودجه ای این تشکل ها اشاره کرد و افزود: وزارت ورزش به عنوان متولی اماکن ورزشی با واگذار کردن بخشی از سالن ها به سمن ها می تواند آغازگر این اقدام بزرگ در راه توانمندسازی سازمان های مردم نهاد باشد.
وی ادامه داد: بهره گرفتن از توان خیراندیشان و کمک های مردمی برای اجرای طرح ها یک ضرورت در آینده فعالیت سمن ها است و اکتفا کردن به بودجه های دولتی نمی تواند ضامن تداوم فعالیت ها و تاثیرگذاری سازمان های مردم نهاد در بخش های گوناگون باشد.
مدیرکل ورزش و جوانان گلستان گفت: سمن ها به دلیل برخی اقدامات در گذشته به عنوان مجموعه های سیاسی و یا مذهبی در کشور شناخته می شود که لازم است رویکردهای عمومی به این حوزه با فعالیت های بیشتر و گسترده تر تغییر کند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.