به گزارش خبرنگار ایرنا، قرجه طیار روز یکشنبه در نشست با خبرنگاران در گنبدکاووس گفت: طرح سوال، تذکر، استیضاح وزیران و یا رای به عدم کفایت رییس جمهوری از اختیارات نمایندگان مجلس است که به برکت نظام جمهوری اسلامی در اختیار آنان گذاشته شده است.
وی افزود: امروز در بسیاری از کشورهای منطقه چنین اختیاراتی به نمایندگان مجلس داده نمی شود اما در جمهوری اسلامی و قانون اساسی، اختیارات خوبی به نمایندگان داده شده که از این حیث باید قدردان نظام باشیم.
طیار اضافه کرد: در شرایط سیاسی و اقتصادی فعلی کشور که پس از خروج آمریکا از برجام و توافق هسته ای ایجاد شد، به وحدت، همدلی و انسجام بیشتری در داخل نیاز داریم که باید فارغ از گروه یا جناح سیاسی، همه در این جهت حرکت نماییم.
وی با تاکید برضرورت کمک و همراهی بیشتر با دولت توسط همه مسئولان و کارگزاران نظام جمهوری اسلامی، تصریح کرد: در شرایط فعلی بایستی از حاشیه پردازی و یا تسویه حساب سیاسی پرهیز کرد.
نماینده مردم گنبدکاووس درمجلس شورای اسلامی ادامه داد: ممکن است تیم اقتصادی دولت یا برخی وزیران آن ضعف هایی داشته باشد که باید اصلاح شود اما درمجموع عملکرد دولت با توجه به تنگناهای مالی به دلیل جنگ اقتصادی دشمن خوب بوده است.
طیار به استیضاح وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی که هفته گذشته انجام شد نیز اشاره کرد و گفت: ربیعی از وزیران پای کار دولت بود و دلسوزانه مسائل و مشکلات حوزه وزارت را پیگیری می کرد اما تشخیص نمایندگان استیضاح وی بود.
وی درخصوص مطرح شدن بحث مذاکره آمریکا با ایران، افزود: جمهوری اسلامی از مذاکره سازنده با دیگر کشورها در چارچوب رعایت موازین مذاکرات و احترام متقابل استقبال می کند و در مذاکراتی که در بحث توافق هسته ای انجام شد، این اصول را رعایت کرد.
طیار اضافه کرد: متاسفانه آمریکا در این سال ها نشان داده که پایبند به مذاکرات و تعهدات نیست بنابر این مذاکره ای که هر یک از طرفین به تععهداتشان پاینبد نباشند، بی فایده است.
وی از کشورهای اروپایی نیز درخواست کرد تا به تعهدات خود در توافق هسته ای پای بند بوده و دنباله رو آمریکا نباشند.
نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی همچنین در خصوص بسته ارزی دولت گفت: اثرات این بسته که قرار است، دلار مورد نیاز برای خرید کالاهای اساسی از درآمد فروش نفت تامین شود و برای کنترل بازار ارز نیز بازار ثانویه و عرضه فروش پتروشیمی ها و فلزات گران بها در بورس پیش بینی شده، به مرور تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش ایرنا، دراین نشست که به مناسبت 17 مرداد بزرگداشت روز خبرنگار برگزار شد، از خبرنگاران با اهدای لوح سپاس و هدایایی تجلیل شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و مردم آن دارای یک نماینده در مجلس شورای اسلامی هستند.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.