به گزارش خبرنگار ایرنا، فرج الله رزاقی عصر شنبه درجمع خبرنگاران افزود: در تابستان امسال سه گروه هنری دانش آموزی این شهرستان به مرحله کشوری راه یافتند و 10 تیم مدرسه قهرمان نیز به ظرفیت 120 نفر به مسابقات کشوری در شهرهای رامسر، تبریز، همدان و شهرکرد اعزام شدند.
وی به صدور برگه هدایت تحصیلی برای چهار هزارو 88 دانش آموز پایه نهم برای ورود به پایه دهم نیز اشاره کرد و افزود: این برگه ها براساس دروس تخصصی هر رشته طی سه سال مقطع متوسطه دوره اول و تکمیل فرم استعدادیابی و رغبت سنجی که پیش از این توسط دانش آموزان و خانواده های آنان تکمیل شده بود، صادر شده است.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس اضافه کرد: امسال بر اساس سهیمه ابلاغی، برای هزار و 159 دانش آموز گنبدی در رشته تجربی، هزار و 22 نفر در رشته علوم انسانی، 360 نفر در رشته ریاضی و بقیه در سایر رشته ها برگه هدایت تحصیلی صادر شده است.
رزاقی از سازماندهی مدیران و معلمان مدارس مقاطع مختلف برای سال جدید تحصیلی دراین شهرستان خبر داد و گفت: حکم این همکاران تا 20 مرداد امسال به آنان ابلاغ می شود.
به گفته وی کار سازماندهی نیروی انسانی مدارس با استفاده از نیروهای موجود، ظرفیت دانشجو معلمان و ماده موسوم به 28 انجام شده و مشکلی دراین حوزه وجود ندارد.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس یادآور شد: این نهاد آموزشی در سال تحصیلی جدید تعلیم و تربیت افزون بر 75 هزار دانش آموز را با استفاده از حدود چهار هزار نیروی انسانی اعم از معلمان و مدیران مدارس بر عهده دارد.
رزاقی اضافه کرد: علاوه بر سازماندهی نیروی انسانی مدارس دولتی و در راستای کیفیت بخشی به مقوله آموزشی و پرورشی، به هر یک از مدارس غیر دولتی نیز حداقل یک مدیر یا معاون مدرسه داده می شود.
وی تصریح کرد: برگزاری دوره های آموزشی ویژه همکاران فرهنگی با گروه مولفان کتاب های درسی بویژه برای دبیران پایه سوم مقطع متوسطه دوره دوم (پایه دوازدهم) و نیز شیوه های نوین تدریس در شهریور امسال از دیگر برنامه های آموزش و پرورش برای کیفیت بخشی به مقوله تعلیم و تربیت دانش آموزان است.
رزاقی با یادآوری آغاز عملیات اجرایی احداث 38 واحد آموزشی با مشارکت خیرین در سال گذشته و امسال و اینکه 26 واحد آن در حال احداث می باشد، تصریح کرد: حدود 70 درصد این واحدهای آموزشی تا مهر امسال به بهره برداری می رسد.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با قدردانی از فرماندار ویژه این شهرستان برای پیش بینی 150 میلیارد ریال اعتبار در کمیته برنامه ریزی برای احداث یا تکمیل فضاهای آموزشی درسال 96، گفت: تاکنون 50 میلیارد ریال از این اعتبارات تخصیص یافته است.
رزاقی از تلاش خبرنگاران برای انعکاس اخبار حوزه آموزش و پرورش قدردانی کرد و افزود: نگاه تیز بین این قشر که سربازان خط مقدم اطلاع رسانی اند، علاوه بر رفع مسائل و مشکلات، به پیشرفت جامعه نیز کمک می کند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.