به گزارش خبرنگار ایرنا، کلثوم غفاری روز سه شنبه در کارگروه تخصصی بانوان و خانواده گلستان که با حضور مشاور وزیر کشور و مدیران کل امور بانوان منطقه یک کشور در گرگان برگزار شد، اظهار داشت: اجرای طرح تاب آوری زنان و خانواده و توسعه فعالیت های مرتبط با کاهش آسیب های اجتماعی، علاوه بر کم کردن این مشکلات زمینه پیشگیری از وقوع آن را به حداقل خواهد رساند.
وی افزود: یکی از برنامه های مرتبط با کاهش آسیب زنان گلستان، تلاش برای توانمندسازی آنان از طریق کمک به راه اندازی کسب و کارهای کوچک و کارگاه های تولیدی خانگی است.
مدیر کل بانوان و امور خانواده استانداری گلستان ادامه داد: با همکاری اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی امسال 300 وام راه اندازی مشاغل خانگی به زنان
استان پرداخت می شود که امیدواریم نتیجه آن توانمندی این زنان و فراهم آوردن اشتغال برای دیگر بانوان باشد.
غفاری گفت: یکی از اولویت های مورد تاکید مدیران گلستان، ایجاد شرایط مناسب برای اشتغال جوانان روستایی و بهره گیری حداکثری از ظرفیت روستاها است.
وی اظهار داشت: هر شهرستان متولی شناسایی حداقل 3 روستا و بهره گرفتن از ظرفیت ها برای ایجاد شغل است تا هیچ جوان بیکاری در این جوامع روستایی وجود نداشته باشد.
به گفته وی، در اجرای آزمایشی این طرح ، 3 روستا در نقاط گوناگون استان شناسایی و مورد حمایت ویژه قرار گرفتند که هم اینک هیچ جوان بیکاری ندارد.
غفاری، همچنین از راه اندازی و تجهیز پارک های بانوان خبر داد و گفت: این پارک ها در شهرهای گرگان و گنبدکاووس راه اندازی شده اما در انتظار فراهم آوردن امکانات لازم برای استفاده بیشتر و بهتر زنان است.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.