علی بیانی عصر سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در َآستانه سالروز خجسته میلاد حضرت علی بن موسی الرضا (ع) این پرندگان از سوی میحط بانان به آغوش طبیعت بازگردانده شدند.
به گفته وی، این گونه ها بخشی از 37 پرنده مصدوم و نابالغ تحویلی به اداره محیط زیست منطقه در 4 ماه نخست سال جاری بود که پس از تیمار و بازتوانی در پرواز، امکان حیات در محیط زیست طبیعی را کسب کردند.
وی افزود: با هدف ارتقای سطح مشارکت و تشویق شهروندان برای کمک به حفظ حیات وحش از دوستداران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط زیست تحویل می دهند، قدردانی می شود.
بیانی در ادامه با اشاره به وضعیت جوی گلستان و گرمای هوا از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را از طریق تلفن 1540 به ادارات محیط زیست شهرستان های استان اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا 9 مرداد مصادف با 31جولای به عنوان روز بین المللی محیط بان نامگذاری شده است و در ایران به مناسبت سالروز ولادت ضامن آهو امام رضا (ع) از محیط بانان زحمتکش قدردانی می شود.
دلیجه پرنده ای شکاری از تیره شاهینیان و حمایت شده است، این گونه 32 تا 38 سانتیمتر طول دارد بدن این پرنده باریک و دمش بلند است.
سنقر تالابی از خانواده سنقرها و راسته شاهین ها است، این پرنده تا 55 سانتیمتر طول دارد، تقریبا همیشه در باتلاق ها و تالاب ها و مناطق پوشیده از نیزارهای انبوه مشاهده می شود.
شهرستان های ساحلی بندرترکمن و گمیشان همه ساله میزبان تعداد زیادی از گونه های پرندگان آبزی و کنارآبزی است، سواحل و آبگیرهای این دو شهرستان همچنین از محل های زمستان گذرانی پرندگان مهاجر و گونه های بومی می باشد.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است.
شهرستان های گمیشان و بندرترکمن هر یک با حدود 80 هزار نفر جمعیت در شمال غربی و غرب گلستان واقع شده اند.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.