علی بیانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پرنده به دلیل شکستگی بال توان پرواز نداشت که پس از ثبت اطلاعات مورفولوژیکی و بیومتری و تیمارداری اولیه، به اداره امور حیات وحش اداره کل محیط زیست گلستان منتقل می شود.
وی اضافه کرد که با هدف ارتقای سطح مشارکت و تشویق شهروندان برای کمک به حیات وحش از دوستداران و حامیانی که این گونه پرندگان را به محیط زیست تحویل دهند به شیوه های مختلف قدردانی می گردد.
بیانی از مردم خواست که در صورت مشاهده هر گونه حیات وحش مصدوم یا بیمار مراتب را از طریق تلفن 1540 به ادارات محیط زیست اطلاع دهند.
به گزارش ایرنا بوتیمار یا غمخورک گونه ای پرنده آبچر از خانواده حواصیلیان به طول 78 سانتیمتر است، ویژگی این پرنده که آن را از دیگر اعضای تیره متمایز می کند، گردن کوتاه است.
2 زیرگونه از بوتیمار در ایران به همین نام شهره اند که در سیستان و سواحل خزر در میان نیزارها و باتلاق ها حضور دارند و شامل بوتیمار و بوتیمار کوچک هستند.
این پرنده رابطه نامأنوسی با انسان دارد و از انسان دوری می جوید و صبح زود یا به هنگام غروب از نهانگاه خود بیرون می آید.
سواحل و آبگیرهای بندرترکمن از مامن های حضور پرندگان آبزی و کنار آبزی و بسیاری از انواع پرندگان مهاجر و گونه های بومی است.
گلستان از معدود تنفس گاه های گونه های مختلف گیاهی و جانوری ایران است، این استان به عنوان ایرانی کوچک از کوه، دریا، جنگل، دشت و بیابان به صورت یکجا برخوردار است و به گفته مسوولان محیط زیست 114 گونه پرنده مهاجر در این منطقه زمستان گذرانی و بعضا زاد آوری می کنند.
بندرترکمن با افزون بر 69 هزار نفر جمعیت در شمال غرب استان گلستان قرار دارد، این شهرستان در ساحل شرقی خزر واقع است.
7333/1648
**انتشار : پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.