به گزارش روز شنبه ایرنا هر سال به مناسبت روز محیط بان و مصادف با ایام میلاد باسعادت امام رضا (ع)، محیط بانان نمونه کشور و استانی معرفی می شوند.
دراین پیوند مسوول روابط عمومی حفاظت محیط زیست گرگان گفت: امسال علی رضا باویل قدیمی و عبدالبصیر ارساری، محیط بانان نمونه این شهرستان هستند.
محسن محسنی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از این محیط بانان به همراه رحمت کمر از اداره حفاظت محیط زیست گنبدکاووس در سالروز میلاد امام رضا (ع) در مشهد تجلیل می شود.
محیط بانان به امور حفاظت و کنترل عرصه های طبیعی و حیات وحش می پردازد و این حرفه از مشاغل سخت در جامعه به شمار می رود.
تاکنون شمار زیادی از محیط بانان در استان های مختلف در راه خدمت به شهادت رسیده اند که از جمله شهید یحیی شاهکوه محلی از گرگان بوده که در درگیری با شکارچیان غیرمجاز در پارک ملی سالوک اسفراین در استان خراسان شمالی به شهادت رسید.
پیشتر فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گلستان از کمبود محیط بان برای پوشش حوزه استحفاظی این اداره کل خبر داده و گفته بود که هر محیط بان گلستانی وظیفه حفاظت از هفت تا 9 هزار هکتار را برعهده دارد درحالی که میانگین کشوری آن سه تا 6 هزار هکتار است.
به گزارش ایرنا استان مرزی و شمالی گلستان با بیش از 20 هزار کیلومتر مربع وسعت دارای 862 هزار و 825 هکتار مرتع، 452 هزار هکتار جنگل، 62 هزار و 420 هکتار زمین های مستحدث و موات و 20 هزار هکتار ساحل است که بخشی از این عرصه ها به صورت ویژه زیر پوشش حفاظت محیط زیست قرار دارد.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.