به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدنجیب حسینی روز شنبه در نخستین یادواره 20 شهید راه مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس واقع در شرق گلستان، افزود: با اقدامات پیشگیرانه اعم از آموزشی و فرهنگی که رویکرد جدید ستاد مبارزه با موادمخدر و مسئولان ارشد نظام است، می توان به مقابله با این بلای خانمانسوز رفت.
وی خسارت های اعتیاد و مواد مخدر به اقتصاد کشور را بطور متوسط سالانه یک هزار و 650 میلیارد ریال ذکر کرد و گفت: با احتساب هزینه های مقابله، درمان و پیشگیری که توسط نیروهای انتظامی و امنیتی و ادارات و نهادهای مختلف انجام می شود این رقم به 10 هزار میلیارد ریال می رسد.
حسینی، اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر را تنها راه ریشه کنی این بلای خانمانسوز در جامعه اعلام کرد و گفت: درکنار اقدامات انتظامی و امنیتی که برای مقابله مقابله با سوادگران مرگ انجام می شود، باید از همه ظرفیت های مردمی برای پیشگیری از اعتیاد در جامعه استفاده شود.
وی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد در سطح کشور برای انجام اقدامات پیشگیرانه در حوزه مواد مخدر و اعتیاد، تصریح کرد: امسال تنها وزارت آموزش و پرورش مبلغ 400 میلیارد ریال برای حوزه پیشگیری از مواد مخدر و فعالیت های آموزشی در این زمینه تخصیص داده است در حالی که تا پنج سال پیش اجازه انجام فعالیت پژوهشی در مدارس پیرامون مواد مخدر و اعتیاد داده نمی شد.
معاون اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با موادمخدر ریاست جمهوری با ابراز گله مندی از برخی افراد که مغرضانه و غیرمنصافه می گویند که اقدامات مبارزه ای حوزه مواد مخدر موثر نبوده است، گفت: ایران درجوار کشوری زندگی می کند که 87 درصد موادمخدر جهان را تولید می کند.
حسینی با تجلیل از مقام شامخ شهدای مبارزه با مواد مخدر کشور افزود: نیروهای انتظامی و امنیتی تاکنون 3700 شهید و 12 هزار جانباز در این راه تقدیم کرده اند و اگر خون این شهیدان نبود اکنون وضعیت ایران از برخی کشورهای غربی و آمریکایی گرفتار آسیب های موادمخدر نیز بدتر می بود.
وی، مواد مخدر و اعتیاد را از مهمترین چالش های کشورهای جهان و نیز خانواده های ایرانی دانست و اضافه کرد: اهمیت این موضوع و تلاش کشورهای غربی و آمریکا برای گرفتار کردن نسل جوان ایران به اعتیاد، سبب شده تا از دو سال پیش رهبری انقلاب شخصا جلسات این حوزه را برگزار کنند.
حسینی تصریح کرد: ورود جدی رهبری انقلاب در حوزه مواد مخدر و آسیب های آن به این دلیل است که دولت و نیروهای انتظامی و امنیتی به تنهایی نمی توانند در امر مبارزه با مواد مخدر موفق باشند و نیاز به مشارکت همه ادارات و نهادها و نیز مردم دارد.
معاون اداری مالی و امور مجلس ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری ادامه داد: در همین راستا دولت نیز تاکید جدی بر استفاده از ظرفیت های مردمی دارد تا از طریق آن نسل جوان و خانواده ها نیز نسبت به پیامدهای زیانبار این مواد خانمانسوز آگاه شوند.
وی گفت: بدون تردید امروز تنها راه علاج جامعه از اعتیاد و داشتن جامعه ای سالم، انجام اقدامات پیشگیرانه است که همه اقشار و صنف ها و ادارات و نهادها بایستی در این حوزه برنامه داشته و مشارکت نمایند.
حسینی با اذعان به اینکه درسال های گذشته نسبت به اجتماعی کردن مبارزه با موادمخدر در جامعه کوتاهی شده است، اضافه کرد: برای نهادینه کردن رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر در جامعه، امروز همه باید پای کار بیایند و احساس مسئولیت نمایند.
وی بابیان اینکه هم اکنون 700 نوع ماده مخدر درجهان وجود دارد که نسل جوان و خانواده ها را تهدید می کند، تصریح کرد: ستاد مبارزه با مواد مخدر کشور، هزینه آموزش و انجام اقدمات پیشگیرانه در دوره دوم دبیرستان در گنبدکاووس را تامین می کند.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری همراه بود، از خانواده 20 شهید مبارزه با مواد مخدر گنبدکاووس، فرماندهان انتظامی و مرزبانی گلستان با اهدای لوح سپاس تجلیل و از تمبر یادبود و کتاب زندگی نامه این شهیدان رونمایی شد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.