هادی هاشمیان روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: برای برخورد با کسانی که با سهل انگاری و یا به صورت عامدانه خسارت جبران ناپذیری به این جنگل های با ارزش وارد کرده اند تعارف و مماشات نمی کنیم .
وی بیان کرد: دادگستری خراسان شمالی از دستگیری 2 عامل آتش سوزی پارک ملی گلستان خبر داد، اما چون این اتفاق در محدوده گلستان رخ داده پرونده باید در دادگاه های استان مورد بررسی قرار گیرد.
رییس کل دادگستری گلستان در پاسخ به سوال ایرنا در مورد اینکه گفته می شود محیط زیست وقوع آتش سوزی را دیر و پس از چند ساعت اعلام کرده است، اظهارداشت: اگر ثابت شود این مخفی کاری رخ داده و این تصمیم موجب تشدید آتش سوزی شده بدون چشم پوشی با عوامل آن برخورد خواهد شد.
هاشمیان ادامه داد: البته اثبات این موضوع کار دشوار و نیازمند رسیدگی و بررسی بوده و نمی توان به آسانی این ادعا را اثبات کرد.
آتش سوزی چند روز گذشته در مناطق جنگلی و مرتعی پارک ملی گلستان در استان های گلستان و خراسان شمالی به حدود 300 هکتار از این عرصه های ارزشمند خسارت وارد کرد.
این پارک ملی در محدوده استان های گلستان، خراسان شمالی و سمنان واقع بوده ،اما مدیریت آن به صورت متمرکز در اختیار گلستان است.
پارک ملی گلستان قدیمی‌ ترین پارک ملی ثبت شده در ایران و پناهگاهی کم‌ نظیر برای حیات ‌وحش است.
بیشتر گستره پارک در استان گلستان، حدود 34 درصد در خراسان شمالی و بخش ناچیزی نیز در استان سمنان قرار دارد.
در روزهای گذشته ادارات کل محیط زیست این دو استان آمارهای متفاوتی از خسارت های وارده به جنگل ها و عرصه های منابع طبیعی نابود شده بر اثر شدت آتش اعلام کرده اند.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.