یوسف قزل رییس هیات سوارکاری بندرترکمن به خبرنگار ایرنا گفت: در این کورس اسب هایی از نژادهای ترکمن و دوخون در شش دور هزار متر با یکدیگر به رقابت پرداختند که در پایان 726 میلیون و 250 هزار ریال جایزه نقدی به صاحبان اسب های اول تا سوم کورس های شش گانه اهدا شد.
به گزارش ایرنا در دور اول اسب های ترکمن دو ساله با امتیاز مبتدی با یکدیگر به رقابت پرداختند که اسب گل یار جاهد با سوارکاری رامین قهرمانی زودتر از سایرین از خط پایان گذشت و بنیامین جرجانی با تکین 2 و موسی محمدی با یکران دشت ناز به ترتیب دوم و سوم شدند.
رقابت دور دوم میان اسب های دوخون دو ساله با امتیاز مبتدی بود که آرمین آق آتابای با اسب لیدو عنوان اول را به دست آورد، یاسر جرجانی با اسب داز ملیسا و پیمان قلر عطا با آی گل به ترتیب مقام های دوم و سوم را کسب کردند.
در دور سوم اسب های دوخون سه و چهار ساله و 8تا 10 امتیازی با یکدیگر رقابت کردند که ستار مهرانی با اسب کارا دل به کسب مقام اول نائل شد و ابوطالب چاریزاده با اسب لیدی ناز و مهران عطا با اسب گل یوکابد به ترتیب مقام های دوم و سوم را به دست آوردند.
رقابت در دور چهارم میان اسب های دوخون سه تا چهار ساله و 2تا 6 امتیازی شکل گرفت که نورمحمد بهادر با اسب کینگ ولف زودتر از سایرین از خط پایان عبور کرد و کمال دالیجه عطا با اسب سرگل 2 و بنیامین جرجانی با ماریل به ترتیب دوم و سوم شدند.
در دور پنجم اسب های دوخون سه و چهار ساله و 24تا 34 امتیازی با یکدیگر رقابت کردند که آق اویلی بشگرد با اسب دراگل نخستین نفر بود که از خط پایان عبور کرد و آرمین آق آتابای با اسب دمبرمز و رامین قهرمانی با سای چلنج نفرات دوم و سوم بودند.
اسب های دوخون سه و چهار ساله و با امتیاز مبتدی برگزار کننده رقابت دور ششم کورس بندرترکمن بودند که مبین آسایش با اسب ملوان مقام اول را کسب کرد و آرمین آق آتابای با اسب مامبو و ابوطالب چاریزاده با اسب اسپید گل به ترتیب عنوان های دوم و سوم را به دست آوردند.
هفته دوم مسابقات کورس اسب دوانی تابستانه بندرترکمن جمعه 8 تیرماه در مجموعه سوارکاری این شهرستان برگزار می شود.
به گزارش ایرنا در ابتدای این مسابقات و بمناسبت هفته قوه قضاییه در مراسمی از قضات شهرستان قدر دانی شد، همچنین بمناسبت فوت یکی از پیشکسوتان حوزه سوارکاری مراسم ختم قرآن و گل افشانی نیز در مجموعه سوارکاری بندرترکمن برگزار شد.
صاحبان تعداد ده راس اسب از حضور در میدان مسابقه انصراف دادند.
مسابقات کورس اسب دوانی در استان گلستان هر ساله در گنبدکاووس، آق قلا و بندرترکمن برگزار می شود و علاقه مندان بسیاری را به مجموعه های سوارکاری این سه شهرستان می کشاند.
بندر ترکمن با 80 هزار نفر جمعیت در غرب استان واقع است.
مسابقات تابستانه بندرترکمن با وجود کمبودهایی برای حضور تماشاچیان، مربیان، مالکین و چابکسواران برگزار می شود، میدان سوار کاری این شهرستان بیش از 40 سال قدمت دارد.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.