به گزارش روز دوشنبه خبرنگار ایرنا این گروه از بخش های تحقیقاتی، بین الملل، کارشناسان محیط طبیعی و محققان سازمان حفاظت و پارک های ملی وزارت محیط زیست اتریش بوده و ابتدا از پناهگاه حیات وحش میانکاله در استان مازندران دیدن کردند.
بازدیدی کوتاه از جزیره آشوراده ، پهنه آبی خلیج گرگان و نوار ساحلی بندرترکمن در استان گلستان از دیگر برنامه های این سفر بود.
طبق برنامه اعلامی از سوی گروه همراه این تیم تحقیقاتی؛ آنان از زیستگاه های حیات وحش در شرق استان در محدوده پارک ملی گلستان نیز دیدن می کنند.
'ویکتوریا هاسبر' معاون سازمان حفاظت و پارک های ملی وزارت محیط زیست اتریش؛ این سفر تحقیقاتی را در راستای یاداشت تفاهم بین ایران و اتریش در سال 2015 دانست و گفت: در این راستا در دو نوبت کارشناسان حفاظت محیط زیست ایران به اتریش آمده و از مناطق حفاظتی این کشور دیدن کردند.
به گزارش ایرنا در سال 95 گروهی 12 نفره از محیطبانان و مسئولان محیط زیست ایران با سفر به اتریش ضمن شرکت در سمینار و کارگاه های آموزشی از چهار پارک ملی این کشور دیدن کردند و در خصوص نحوه حفاظت و مدیریت پارک های ملی، تعامل با ذینفعان و مشارکت مردم حاشیه پارک، نحوه بودجه ریزی، درآمدزایی، آموزش محیط بانان، ساختارهای مدیریتی پارک، طبیعت گردی بحث و تبادل نظر شد.
کشور اترایش دارای 6 پارک ملی به مساحت 235هزار هکتار است.
گفته می شود این گروه تحقیقاتی از زیستگاه های حفاظت شده و پارک های ملی ایران در استان های مختلف دیدن کرده اند.
7333/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.