هادی هاشمیان دوشنبه شب در جشن گلریزان رامیان که با حضور جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد، افزود: کاهش 44 درصدی ورود زندانیان کمتر از سه روز با به کارگیری قضات کشیک در ایام تعطیل و ساعات غیراداری و تسریع در رسیدگی به پرونده ها حاصل شده و با این تمهید، از اعزام به زندان بسیاری از متهمان در ایام تعطیلات جلوگیری شده است.
وی در زمینه کاهش ورود به زندان متهمان عاجز از کفیل نیز گفت: در برخی از جرایم، قضات با قبول انواع وثایق، ضمانت افراد موجه را برای معرفی متهم به دادگاه در وقت تعیین شده قبول کرده و از اعزام به زندان اینگونه متهمان خودداری کرده اند.
رئیس کل دادگستری استان گلستان به وجود پنج هزار زندانی در این استان اشاره کرد و گفت: از این تعداد، 400 زندانی محکومان مالی هستند که برخلاف روند مثبت کاهش دیگر جرایم و با وجود آنکه سال گذشته 305 نفر از زندانیان این گونه جرایم با همت خیرین آزاد شدند، شاهد رشد در این زمینه بودیم.
هاشمیان افزود: در راستای کمک به زندانیان جرایم غیرعمد، مددکاران این سازمان نیز با میانجیگری و درخواست از شکات توانستند تا میزان 40 درصد از مطالبات طلبکاران را با تخفیف گرفتن از آنها کاهش دهند.
وی با اشاره به حرکت زیبای کمک به زندانیان جرایم مالی غیرعمد ابرازداشت: متهمان جرایم مالی بزهکار نیستند بلکه به دلیل خسارت هایی که اغلب به صورت غیرعمد ایجاد شده گرفتار شده اند که به طور مثال می توان از حوادث کارگری یا تصادفات و انواع بدهکاری ها در این زمینه نام برد.
هاشمیان افزود: کمک به زندانیان جرایم غیرعمد و مالی نباید مختص ماه مبارک رمضان باشد و می بایست با کمک مسئولان و مخصوصا ائمه جمعه و جماعات برای جع آوری کمک های مردمی قدم برداشته شود.
وی خاطر نشان کرد: بسیاری از زندانیان به دلیل دیون کم در حبس به سر می برند و چنانچه این موضوع با مردم در میان گذاشته شود به طور حتم خیرین دست به کار خواهند شد و این روند نیاز به همت جمعی دارد.
به گزارش ایرنا، در جشن گلریزان شهرستان رامیان با جمع آوری 650 میلیون ریال کمک مالی خیرین، زمینه ازادی هفت نفر از زندانیان جرایم غیر عمد فراهم شد.
/1860/9433
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.