هادی هاشمیان روز چهارشنبه در نشست طلایه داران تبلیغ در بندرگز، حضور روحانیون را برای ایجاد سازش در پرونده ها اثرگذار خواند و اظهارکرد: در سال های اخیر با استفاده از ظرفیت بزرگان، ریش سفیدان و روحانیون پرونده های زیادی درحوزه قصاص و دعاوی خانوادگی ختم به خیر شده و از بروز تنش ها و آسیب های بعدی پیشگیری شده است.
وی با بیان اینکه بخشی از ورودی پرونده ها به محاکم استان به دلیل پرداخت نکردن بدهی و خیانت در امانت است از مبلغان مذهبی خواست که از فرصت ماه رمضان برای بازگویی احکام شرعی به ویژه ادای دین و حفظ امانت استفاده کنند.
هاشمیان دلیل برخی پرونده ها را نیز ناتوانی در کنترل خشم و مدیریت هیجانات درونی بیان کرد و افزود: روحانیون برای کاهش این آسیب های اجتماعی دستگاه قضایی را یاری کنند.
**
رییس کل دادگستری گلستان همچنین در نشست شورای قضایی استان گفت: آمار نشان می دهد که سال گذشته جرم تهدید 14 درصد، ایراد ضرب و جرح عمدی 8 درصد و توهین 9 درصد در گلستان کاهش یافته است.
براساس اعلام دادگستری به ایرنا هاشمیان اضافه کرد: این کاهش نشان می دهد مشارکت بزرگان، روحانیان شیعه و سنی و تعامل دستگاه های اجرایی با دادگستری در زمینه پیشگیری از وقوع جرم تاثیرگذار بوده است.
به گفته وی؛ این مشارکت عمومی همچنین سبب شد پارسال دادگستری گلستان در طرح تعالی فرهنگی از بین 31 استان کشور با جهش 27 پله ای نسبت به سال 95، رتبه سوم کشور را کسب کند.
وی در ادامه با تاکید بر حمایت دادگستری از تولیدکنندگان گفت: سرمایه گذاران و تولیدکنندگان در هر مرحله از فرایند تولید و سرمایه گذاری دچار مشکل شدند به دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه در دادگستری کل گلستان مراجعه کنند.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.