به گزارش خبرنگار ایرنا، محمد باقرپور روز یکشنبه درجلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی این شهرستان گفت: کمیته امداد منطقه یک و دو گنبدکاووس درمجموع تعداد 9 هزارو 836 خانوار زیرپوشش دارد که از خدمات مختلف این نهاد بهره مند می شوند.
وی بابیان اینکه 32 درصد زنان سرپرست زیرپوشش کمیته امداد گنبدکاووس معادل دو هزار و 172 نفر در گروه سنی 20 تا 55 سال قرار دارند، افزود: بیشتر این زنان صرفا خدمات حمایتی و بلاعوض از کمیته امداد می خواهند و تمایلی به برنامه های توانمندسازی و ایجاد اشتغال و خودکفایی ندارند.
باقرپور اضافه کرد: کمیته امداد بسته های تشویقی برای ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار از جمله هدیه 20 میلیون ریالی ازدواج و پرداخت 200 میلیون ریال تسهیلات اشتغالزایی برای همسر آنان پیش بینی کرده است.
وی از پیش بینی احداث دو هزار مسکن ویژه مددجویان کمیته امداد استان گلستان درسال جاری خبر داد و گفت: هنوز سهمیه این شهرستان مشخص نشده اما شعب کمیته امداد گنبدکاووس کمک های موردی برای بهسازی مسکن و خرید برخی لوازم زندگی به مددجویان زیرپوشش خود پرداخت می کند.
به گزارش ایرنا، رییس اداره بهزیستی گنبدکاووس نیز دراین جلسه که درمحل پایگاه اورژانس اجتماعی این شهرستان برگزار شد، گزارشی از فعالیت های این پایگاه اجتماعی که درسال 1388 راه اندازی شده و هم اکنون با 23 نیروی انسانی و به صورت شبانه روزی به گروه های هدف خدمات رسانی می کند، ارائه کرد.
محمدرضا فشایی، کمک به آسیب دیدگان اجتماعی، بازتوانی زنان آسیب دیده، مراقبت از دختران فراری، مشاوره برای کاهش طلاق، پیشگیری از کودک آزاری و همسرآزای و انجام مداخلات روانی و اجتماعی را از مهمترین اهداف و وظایف اورژانس اجتماعی برشمرد و گفت: مردم می توانند با شماره 123 از خدمات تخصصی و مشاوره ای این پایگاه بهره مند شوند.
وی، از زیرپوشش قراردادن 27 زن سرپرست خانوار از مناطق آسیب پذیر گنبدکاووس خبر داد و افزود: پرداخت 25 فقره تسهیلات اشتغال، پرداخت 16 فقره سرمایه در کار بلاعوض، تشکیل دو گره همیار زنان سرپرست خانوار و افتتاح یک پایگاه خدمات اجتماعی در محله سیدآباد از مهمترین اقدامات سال گذشته بهزیستی درحوزه زنان سرپرست خانوار بوده و امسال نیز یک پایگاه خدمات اجتماعی جدید درمحله چای بویین افتتاح می شود.
در این جلسه رییس مرکز آموزش فنی و حرفه ای، رییس اداره تبلیغات اسلامی و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز مطالبی درخصوص دستور کار جلسه ارائه دادند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.