براساس اعلام روز یکشنبه صنعت، معدن و تجارت گلستان علی اصغر اصغری در این پیوند با بیان مضّرات استفاده از سبوس غیربهداشتی در نانوایی‌ها، اظهار کرد: این رفتار غیر بهداشتی در برخی نانوایی‌ها سبب پرداخت پول بیشتر و به خطر افتادن سلامت مردم می‌شود.
به گفته وی؛ این درحالی بوده که کارخانه ها انواع آرد سبوس‌دار را تولید و برای مصرف عرضه‌ می‌کنند.
وی اضافه کرد: سبوس باید در واحدهای تولید آرد و کارخانه های آردسازی به صورت بهداشتی به آرد افزوده شود و هرگونه افزودنی غیرمجاز اعم از سبوس‌های دامی که امروزه در نانوایی‌ها به صورت مستقیم بر روی خمیر پاشیده می‌شود و سایرافزودنی‌های غیرمجاز که مورد تأیید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نیست، در عمل تغذیه و سلامت مصرف کننده را به مخاطره می‌اندازد.
مشاور رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت گلستان تاکید کرد: متأسفانه برخی شهروندان برای این رفتار غیر بهداشتی هزینه بیشتری پرداخت کرده و با مصرف سبوس غیر بهداشتی سلامت خود را نیز به خطر می‌اندازند که این موضوع ناشی از تبلیغات غلط در خصوص مفید بودن سبوس دامی است.
وی تصریح کرد: با توجه به مضرات و عواقب ناشی از مصرف سبوس های غیر بهداشتی، استفاده از نان سبوس دار نانوایی ها توصیه نمی شود.
به گفته وی؛ آردی که از واحدهای تولید آرد و کارخانجات آردسازی وارد روند تولید خمیر و نان می‌شود با درصدهای نول مختلف (12ـ 14 ـ 18 و 24 ) قابل تولید و به نانوایی‌ها تحویل می شود.
به گزارش ایرنا اصغری همچنین افزود که هر چه این درصد کمتر باشد آرد سبوس بیشتری داشته و مردم می‌توانند از آردهای تیره‌تر و 12 درصد که حاوی سبوس بیشتری است، استفاده نمایند.
رییس اداره نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان با اشاره به آمادگی سامانه 124 ستادهای خبری این سازمان و ادارات تابعه در سطح استان در خصوص اخذ شکایات و پیشنهادات مردمی در این پیوند از مسئولین واحد های نانوایی خواست که از تولید نان سبوس دار بدون رعایت ضوابط بهداشتی خودداری کنند.
به گفته اصغری؛ بازرسان این سازمان در صورت مشاهده استفاده غیرمجاز از سبوس های غیر بهداشتی براساس قوانین برخورد خواهند کرد.
گلستان از قطب های تولید گندم در کشور است، در این استان 28 کارخانه تولید آرد فعال است.
1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.