به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد شیبک عصر شنبه در نشست کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس، گفت: توجه به اقدامات فرهنگی و پیشگیرانه کم هزینه ترین راهکار در مبارزه با پدیده شوم قاچاق کالا و ارز است که باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.
وی افزود: در همین راستا برنامه های متنوع توسط کمیته فرهنگی کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز گنبدکاووس تدوین شده که امسال اجرایی می شود.
شیبک اضافه کرد: فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه در خصوص آسیب های اقتصادی و اجتماعی واردات و مصرف کالای قاچاق و ضرورت خرید کالای ایرانی یک اصل در اقدامات فرهنگی است که باید با نگاه فرابخشی مورد توجه و عمل دستگاه های عضو کمیسیون، ادارات و نهادها و نیز رسانه ها قرار گیرد.
وی، برگزاری نمایشگاه درخصوص آگاهی رسانی از پیامدهای منفی کالای قاچاق بر تولید داخلی و اشتغال جوانان، اجرای نمایش های خیابانی و تهیه فیلم کوتاه با محتوای کالای قاچاق، اطلاع رسانی از طریق شبکه های اجتماعی در فضای مجازی و تبلیغ نشدن کالاهای خارجی در رسانه ها را از جمله برنامه های فرهنگی تدوین شده سال جاری در گنبدکاووس برشمرد.
شیبک؛ شناسایی کامل انبارهای واحدهای صنفی عمده فروش و ثبت آن در سامانه های الکترونیکی مشخص شده را از دیگر نیازها در مبارزه با قاچاق کالا و ارز دانست و گفت: تاکنون یکهزارو 980 انبار در بخش های مختلف صنفی، صنعت، کشاورزی و دام و طیور در گنبدکاووس شناسایی و ثبت سامانه شده است.
وی افزود: دولت تدبیر و امید عزم جدی در برخورد با کالای قاچاق دارد که کاهش 50 درصدی ورود این نوع کالاها درسال های اخیر و نیز راه اندازی سامانه های الکترونیکی نظارتی جامع در حوزه انبارداری و حمل و نقل و تهیه بانک اطلاعاتی از وارد کنندگان کالا، نشان از اقدامات خوب دولت دراین حوزه دارد.
معاون فرماندار گنبدکاووس همچنین بر فعال شدن کارگروه های زیرمجموعه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و انجام کشت های نظارتی در گنبدکاووس و تشکیل کمیته و کارگروه سلامت محور درحوزه محصولات آرایشی و بهداشتی خارجی در این شهرستان تاکید کرد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.