به گزارش خبرنگار ایرنا محمود ربیعی شامگاه سه شنبه در جمع استادان و مسئولان دانشگاه جامع علمی کاربردی گلستان در گرگان اظهارکرد: رشته های دانشگاه باید بتواند در پهنه اجرا و عمل و در راستای اقتصاد مقاومتی خروجی و با توجه به بازار کار ارزش افزوده داشته باشد.
وی ادامه داد: مراکز علمی کاربردی باید در حوزه مهارت آموزی و ارتباط با صنعت فعال تر شود.
ربیعی با تاکید بر بومی سازی تولیدات گفت: در بحث اقتصاد مقاومتی، شناسائی مزیت های منطقه ای در اولویت بوده که می تواند به تولید محصول، کار و خدمات آن در راستای ایجاد اشتغال کمک کند.
وی افزود: در گلستان از نگاه مباحث اقتصادی، تولید و خدمات بر پایه کشاورزی استوار است و این استان در زمینه تولید گندم، جو، کلزا، سیب زمینی و سایر محصولات نقش موثری در تامین سبد غذایی خانواده ها دارد.
او؛ گلستان را دارای مقام دوم تولید گندم بیان کرد وگفت: امسال تولیدات این چهار محصول بین 300 تا 350 هزار تن بیشتر از سال قبل برآورد شده است.
وی یادآور شد: در حوزه پرورش میگو در مجتمع شهرستان گمیشان در ابتدای دولت تدبیر و امید میزان تولید 250 هزار تن بوده و امروز به یک میلیون و 700 هزار تن رسیده است.
به گفته وی؛ با توجه به این قابلیت استان در پایان برنامه ششم توسعه باید میزان تولید میگو به چهار میلیون تن برسد.
وی همچنین گفت که گلستان در زمینه گیاهان دارویی از استان های مستعد است و به زودی کلنگ احداث دهکده گیاهان دارویی این استان به زمین زده می شود.
3014/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.