به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدصالح رفعتی دوشنبه شب درجلسه شورای تربیتی معاونت پرورشی و تربیت بدنی مدیریت آموزش و پرورش این شهرستان گفت: از این تعداد مقام های کسب شده 324 مقام توسط دانش آموزان و 26 مقام توسط فرهنگیان به دست آمده است.
وی اضافه کرد: دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان در سال تحصیلی 97 - 96 در بیشتر رشته های فرهنگی، هنری، قرآنی، ورزشی و با اختلاف قابل توجه، رتبه های برتر استانی و در چند رشته نیز رتبه های برتر کشوری را کسب کردند.
رفعتی افزود: درحوزه فعالیت های قرآن، عترت و نماز، دانش آموزان گنبدی 73 رتبه برتر استانی شامل 33 رتبه اول، 23 رتبه دوم و 17 رتبه سوم را کسب کردند که نفرات برتر به مرحله کشوری راه یافتند و تاکنون سه رتبه برتر کشوری در تلاوت قرآن مقطع ابتدایی به دست آمده است.
وی ادامه داد: در فعالیت های فرهنگی و هنری نیز دانش آموزان گنبدی 70 رتبه برتر استانی درمسابقات غیرحضوری، 9 رتبه برتر استانی در رشته هنرهای نمایشی، 6 رتبه برتر در رشته هنرهای آوایی و هشت رتبه برتر استانی پرسش مهر به دست آوردند و پنح رتبه برتر استانی نیز توسط فرهنگیان این شهرستان در پرسش مهر به دست آمد.
معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدکاووس به موفقیت های دانش آموزان و فرهنگیان گنبدی درحوزه ورزش نیز اشاره کرد و گفت: برگزاری مسابقات مختلف ورزشی ویژه دختران و پسران در سطح مدارس و شهرستان و اعزام به مسابقات استانی که آخرین آن المپیاد ورزشی دانش آموزی اوایل امسال بود و دانش آموزان این شهرستان موفقیت های زیادی در آن به دست آوردند.
رفعتی، کسب 42 مدال طلا، 34 نقره و 32 برنز در المپیاد ورزشی دانش آموزی استان و کسب مقام اول سیزدهمین جشنواره الگوهای برتر تدریس تربیت بدنی مقطع متوسطه را از جمله موفقیت های دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان برشمرد و افزود: درمجموع حوزه پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش گنبدکاووس، رتبه برتر استان گلستان را دارد.
به گزارش ایرنا، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس نیز دراین جلسه با اشاره به نقش و جایگاه کانون های فرهنگی و تربیتی به عنوان بازوان توانمند معاونت پرورشی، از این مراکز خواست تا درحوزه مهارت آموزی دانش آموزان نیز فعالیت نمایند.
فرج الله رزاقی گفت: کانون های فرهنگی و تربیتی وابسته به آموزش و پرورش باید در کنار فعالیت های تعریف شده، به مهارت آموزی در دو حوزه مهارت های زندگی و فنی و حرفه ای نیز توجه نمایند.
وی افزود: توجه به آموزش این نوع مهارت ها، دانش آموزان را از افتادن در دامن آسیب های اجتماعی بازمی دارد و علاوه بر پر کردن اوقات فراغت مطلوب برای آنان، روحیه کار، تلاش، خودباوری و توانمندی فردی را نیز در دانش آموزان تقویت می کند.
رزاقی، داشتن برنامه، استفاده از تجربه های موفق، آسیب شناسی نقاط قوت و ضعف و امید به آینده را از عوامل موثر در پیشبرد فعالیت های فرهنگی و تربیتی دانست و اضافه کرد: مربیان کانون ها باید در سایه این عوامل استعدادها و توانمندی دانش آموزان را کشف و آن را در مسیر درست هدایت نمایند.
وی با تاکید بر اینکه کانون های فرهنگی و تربیتی باید قلب تپنده فعالیت های این حوزه در سطح شهر باشند، تصریح کرد: استفاده از ظرفیت بازنشستگان و مربیان نخبه و مجرب در حوزه آموزش می تواند انگیزه دانش آموزان و خانواده ها را برای حضور بیشتر در کانون ها دو چندان کند.
مدیر آموزش و پرورش گنبدکاووس با قدردانی از تلاش های کارشناسان، مربیان کانون های فرهنگی و تربیتی، دارالقرآن و تربیت بدنی حوزه معاونت پرورشی این اداره، گفت: درسایه این تلاش ها، در سال تحصیلی 97 -96 موفقیت های خوبی توسط دانش آموزان و فرهنگیان این شهرستان درسطح استان و کشور به دست آمد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه کارشناسان حوزه معاونت پرورشی و تربیت بدنی، مسئولان سه کانون فرهنگی و تربیتی، مرکز مشاوره، تندرستی و سلامت و دارالقرآن آموزش و پرورش با ارائه گزارش فعالیت های انجام شده و برنامه های آینده، به بیان برخی مشائل و مشکلات خود نیز پرداختند.
آموزش و پرورش شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس درشرق استان گلستان، حدود 70 هزار دانش آموز و 3500 فرهنگی شاغل دارد.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.