به گزارش خبرنگار ایرنا، در این جشن معنوی که روز دوشنبه درسالن اجتماعات فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، شرکت کنندگان از اقوام و مذاهب اسلامی ساکن در این شهرستان با هدف تامین ارزاق عمومی و کمک به معیشت خانواده های زندانیان شرق استان گلستان در ماه مهمانی خدا، به انجمن حمایت از زندانیان گنبد کمک کردند.
در این مراسم معنوی معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس، امام جمعه و رییس اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان درسخنانی جداگانه ای با قدردانی از کمک های خیرین و نیکوکاران گنبدی درمناسبت های مختلف، برلزوم استمرار این اقدام خداپسندانه و ترویج آن درجامعه تاکید کردند.
امام جمعه گنبدکاووس در بخشی از سخنان خود نسبت به حضور کمرنگ برخی اصناف از جمله پزشکان، وکلا و سردفترداران در این جشن ابراز گله مندی کرد و اظهار داشت: دعوت از نمایندگان این اصناف که از اقشار نسبتا متمول و مرفع جامعه هستند، در این جلسات ضروری است.
حجت الاسلام والمسلمین محمود ترابی گفت: اختصاص بخشی از واجبات دینی مثل زکات و خمس به انجمن حمایت از خانواده زندانیان از نظر فقهی اشکال ندارد.
به گزارش ایرنا، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان گنبدکاووس نیز در این جلسه با اعلام تعهد یک میلیارد ریالی نیکوکاران و خیرین گنبدی در جلسه امروز برای کمک به خانواده زندانیان، به ارائه گزارشی از فعالیت های سال گذشته این انجمن پرداخت.
حسین رضایی گفت: خیرین و نیکوکاران این شهرستان درسال گذشته نیز دو میلیارد و 740 میلیون ریال کمک کردند که صرف امورات خانواده زندانیان زیر پوشش این انجمن شد.
وی افزود: پرداخت مستمری به 387 خانواده زندانی زیرپوشش، تهیه و توزیع 206 سبد کالا، کمک به تحصیل 193 نفر از فرزندان زندانیان، کمک نقدی درقالب کارت هدیه به 779 خانواده مددجویان اداره زندان گنبدکاووس، برگزاری کلاس های فنی و حرفه ای برای 200 نفر از زندانیان و پرداخت موردی کمک هزینه سفر و معیشت از مهمترین فعالیت های این انجمن درسال گذشته بوده است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و زندان آن یکی از دو زندان استان گلستان محسوب می شود.
پنجم خرداد به عنوان روز ملی حمایت از خانواده زندانیان نامگذاری شده است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.