علی علیزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا از برگزاری کارگاه آموزشی با هدف کاهش ریزش دانه و ضایعات کشاورزی در آستانه برداشت محصول کلزا وگندم، خبرداد و افزود: در این کارگاه که 30 نفر از کارشناسان و ناظران برداشت محصولات کشاورزی شرکت داشتند، اصول کار، تنظیمات و عیب یابی کمباین، روش های فنی جلوگیری از ریزش دانه و اندازه گیری درصد ریزش محصولات کشاورزی ارائه شد.
مدیر جهادکشاورزی کلاله با تاکید براینکه کارشناسان مراکزجهاد کشاورزی این شهرستان در فصل برداشت همراه کشاورزان هستند و بر عملکرد کمباین ها و برداشت محصول زراعی آنان نظارت کامل خواهند داشت، ادامه داد: امسال 310 دستگاه کمباین در برداشت محصول مزارع گندم، جو و کلزا در کلاله فعالیت خواهند داشت.
وی افزود: با توجه به بالا بودن سطح زیرکشت گندم، کلزا و جو در این شهرستان علاوه بر کمباین های بومی، بیش از 20 دستگاه کمباین از دیگر مناطق نیز در برداشت مکانیزه محصول مشارکت خواهند داشت.
علیزاده با بیان اینکه در شهرستان کلاله تا چند روز آینده 51هزار و 123 هکتار گندم و هشت هزار و 563 هکتار دانه روغنی کلزا آماده برداشت محصول می شود، تصریح کرد: معاینه فنی کمباین ها قبل از انجام عملیات برداشت به وسیله 6 نفر از کارشناسان نظام مهندسی انجام می شود و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان کلاله از فعالیت کمباین های فاقد معاینه فنی شدیدا جلوگیری خواهد کرد.
شهرستان کلاله با افزون بر 130 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان، 68 هزار و 203 هکتار اراضی زراعی و باغی دارد.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.