آرش رضایانی روز جمعه در حاشیه مراسم استقبال از 'پارمیدا محمودیان' در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ایران و بخصوص استان گلستان همچنان که مهد اقوام مختلف است، بدون شک مهد ورزشکاران مستعد و توانمند در این رشته ورزشی است.
وی عنوان کرد: همین که ورزشکاران زن ایرانی در رقابت های وزنه برداری قهرمانی آسیا با پوشش کامل حجاب به نبرد با پولاد سخت رفتند، خود بزرگترین مدال و افتخار برای وزنه برداری ایران بود.
وی بیان داشت: یکی از بزرگترین افتخارات تاریخ ورزش استان بخصوص در رشته وزنه برداری، حضور 'پارمیدا محمودیان' دختر وزنه بردار ملی پوش گلستانی از شهرستان گرگان، به عنوان یکی از اعضای تیم ملی است که به عنوان نخستین بانوی ایرانی محجبه در رشته وزنه برداری توانست با حضور در روی تخته و مهار وزنه ها در رقابت های قهرمانی نوجوانان و جوانان آسیا، باعث شگفتی حریفان شد.
رضایانی گفت: با برنامه ریزی های انجام شده در هیات استان، به منظور شناسایی، کشف و بویژه پرورش این استعدادها، بدون شک در سال های نه چندان دور تعداد ملی پوشان گلستانی وزنه برداری در بخش زنان بیشتر خواهد شد.
رییس هیات وزنه برداری گلستان افزود: البته گلستان یک ملی پوش دیگر به نام رضایی نژاد هم دارد که بزودی خبرهای خوبی از این ملی پوش وزنه بردار گستان خواهید شنید.
وی تصریح کرد: برنامه مختلف هیات استان در راستای برنامه ها و سیاست های فدراسیون برای به دست آوردن جایگاه وزنه برداری کشور در میان کشورهای مختلف جهان است و این مساله با توجه به وجود استعدادهای فراوان به زودی میسر و مقدور خواهد شد.
وی یادآور شد: هر چند در اولین حضور وزنه برداران زن ایرانی در رقابت های آسیایی ازبکستان نتوانستیم به مدال برسیم، اما نوع انتخاب وزنه ها و مهار آنها توسط ورزشکاران ایرانی نشان از آینده خوب و درخشان این رشته دارد.
رییس هیات وزنه برداری گلستان یادآور شد: برای تجلیل از محمودیان دختر گلستانی ملی پوش وزنه برداری ایران، روز شنبه برنامه تجلیل و قدردانی از وی در اداره ورزش و جوانان گرگان انجام خواهد شد و سپس از عبور از مجموعه ورزشی آزادی گرگان، این وزنه بردار از سوی مدیر کل ورزش و جوانان مورد تجلیل و قدردانی قرار خواهد گرفت.
رضایانی گفت: اگر تجهیزات و امکانات این رشته در استان بیشتر شود، با توجه به زیرساخت ها و فراهم بودن سخت افزارهای لازم برای این رشته، می توان تعداد بیشتری ملی پوش از گلستان به تیم ملی ایران دعوت و شایسته پوشیدن پیراهن تیم را شاهد باشیم.
وی خاطرنشان کرد: خانواده ها نباید از حضور فرزندان خود بویژه دختران در این رشته نگران باشند، زیرا مشکلی برایشان به لحاظ ساختاری، ژنتیکی و جسمانی و ظاهری به وجود نخواهد آمد.
رییس هیات وزنه برداری استان گلستان گفت: با توجه به این که هم اکنون وزنه برداری زنان در سه شهرستان گرگان، آق قلا و گمیشان در استان فعال است، خانواده ها می توانند با حضور در سالن تمرین، ضمن دادن روحیه به فرزندان خود، از شرایط و وضعیت تمرینی مطلع شوند.
پارمیدا محمودیان نخستین وزنه بردار زن تاریخ وزنه برداری کشورمان است که با پوشش کامل اسلامی توانست در رقابت های برون مرزی و بین المللی شرکت کند و هر جند موفق به کسب مدال نشد، اما در دسته 48 کیلوگرم، با مهار وزنه های انتخابی در یک ضرب، 2 ضرب و مجموع، چراغ این رشته را برای زنان علاقه مندان به وزنه برداری روشن کرد.
3014/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.