روزنامه ایران نوشت: رقابت وزنه‌برداران دختر گروه A دسته 58 کیلوگرم رده سنی نوجوانان با حضور پارمیدا محمودیان برگزار شد تا برای نخستین بار بعد از 70 سال، شاهد حضور یک وزنه‌بردار بانو از ایران روی تخته وزنه‌برداری در یک رویداد بین‌المللی باشیم.
محمودیان ملی‌پوش گلستانی به عنوان نخستین نماینده کشورمان در وزنه‌برداری زنان نام خود را در تاریخ ورزش و وزنه‌برداری ایران به ثبت رساند.
محمودیان با پنج وزنه‌بردار رقابت کرد و باوجود کم تجربگی اما با اعتماد به‌نفس بالا روی تخته حاضر شد و هر سه حرکت یکضرب خود را با موفقیت انجام داد و سه وزنه 40، 45 و 48 کیلوگرم را بالای سر برد.
محمودیان در حرکت دوضرب وزنه‌های اول و سوم را به ترتیب با 48 و 54 کیلوگرم با موفقیت مهار کرد اما وزنه دوم را انداخت تا در مجموع رکورد 102 کیلوگرم را ثبت کند و در رتبه ششم قرار بگیرد.
محمودیان پس از اتمام مسابقه در مورد اولین حضور دختران ایرانی در رقابت‌های قهرمانی آسیا، گفت: «عالی بود. همه از وزنه‌هایی که بالای سر بردم، راضی بودند. خدا را شکر وزنه‌ها را نینداختم و از این موضوع بسیار خوشحالم. ان‌شاءالله در سال‌های آینده بتوانم همه رقبا را بگیرم و اول شوم.»
همچنین در ادامه مسابقات الناز باجلانی وزنه‌بردار 63 کیلوگرم تیم ملی نوجوانان دختر کشورمان با هشت وزنه‌بردار دیگر در گروه A به رقابت پرداخت و در پایان با مجموع 143 کیلوگرم به مقام پنجم دست یافت.
نخستین مدال کاروان وزنه برداری ایران در این رقابت ها توسط حسین سلطانی به دست آمد. سلطانی ملی پوش 77 کیلویی تیم جوانان کشورمان در یکضرب وزنه 144 کیلوگرم و در دوضرب وزنه 180 کیلوگرمی را مهار کرد تا با مجموع 324 کیلوگرم به 3 مدال طلای این مسابقات دست یابد.
2729
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.