دکترسید بهروز نهضتی در در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا در حاشیه آیین نکوداشت دویست و هشتاد و پنجمین سالگرد تولد مختومقلی فراغی شاعر و عارف بزرگ ترکمن در کلاله افزود: علاوه براین، تدریس زبان و ادبیات ترکمنی در دانشگاه پیام نور واحدهای گرگان، مراوه تپه و کلاله نیز قطعی شده و دانشجویان این واحدها نیز از این امکان به عنوان دو واحد دانشگاهی بهره مند خواهند شد.
وی اظهار داشت: در صورت علاقه مندی و تمایل دانشجویان دانشگاه پیام نور واحدهای علی آبادکتول، رامیان و آزادشهر، تدریس زبان و ادبیات ترکمنی را در واحدهای مذکور نیز راه اندازی می کنیم.
رئیس دانشگاه پیام نور گلستان با بیان اینکه تدریس زبان و ادبیات ترکمنی از دو ترم پیش آغاز شده است، افزود: این درس دانشگاهی را علاوه بر دانشجویان، به علاقه مندان آزاد و غیردانشگاهی نیز ارائه می کنیم و اجرای این طرح از سه هفته پیش آغاز شده است.
دکتر نهضتی خاطرنشان کرد: مهمترین و مشکل ترین بخش این واحد درسی، تهیه و تدوین رسم الخط زبان ترکمنی بود که با مشارکت و همکاری فعال اساتید مرتبط تدوین و در اختیار دانشجویان قرار گرفته است.
رئیس دانشگاه پیام نور گلستان از تشکیل شورای گسترش زبان ترکمنی با شرکت فعالان و اساتید زبان وادبیات ترکمن گنبدکاووس، کلاله، آق قلا، بندر ترکمن، بندرترکمن و گمیشان خبر داد و اظهارکرد: در جلسات این شورا تصمیم گرفته شد که آموزش زبان وادبیات ترکمنی به دو واحد اکتفا نشده و حداقل تا مرحله کارشناسی این واحد دانشگاهی ادامه دهیم.
وی افزود: این موضوع در مرحله بررسی کارشناسی قرار دارد و نتیجه آن متعاقبا اعلام می شود.
/1860/7478
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.