به گزارش خبرنگار ایرنا، فرهاد شیبک روز دوشنبه در جلسه هماهنگی رفع برخی مشکلات پیش آمده برای کشتارگاه سنتی آزادشهر که تا احداث کشتارگاه صنعتی گنبدکاووس، کشتار دام واحدهای قصابی این شهرستان را برعهده دارد، افزود: احداث این واحد صنعتی از نیازهای اساسی شرق استان گلستان است.
وی اضافه کرد: کشتارگاه صنعتی گنبدکاووس با مشارکت شهرداری و سرمایه گذاری 140 میلیارد ریالی بخش خصوصی، در مدت 18 ماه در محل کشتارگاه سابق شهرداری درحومه روستای حسن آباد این شهرستان احداث می شود.
شیبک گفت: براساس تفاهم انجام شده بین مسئولان دو شهرستان گنبدکاووس و آزادشهر و تا احداث کشتارگاه صنعتی این شهرستان، کشتار دام مورد نیاز قصابان گنبدی در کشتارگاه سنتی شهرداری آزادشهر انجام می شود.
وی بابیان اینکه کشتار دام از 19 فروردین امسال در کشتارگاه آزادشهر شروع شده است، تصریح کرد: با توجه به سنتی بودن این کشتارگاه از یک طرف و افزایش ظرفیت کشتار دام، برخی مشکلات ایجاد شده که لازم است با همکاری و هماهنگی مسئولان مربوطه رفع شود.
معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: ضرورت مدیریت واحد در این کشتارگاه، رفع نواقص خودروهای حمل گوشت، توجه به مسائل زیست محیطی و ضدعفونی و تغییر ساعت کشتار از مهمترین مشکلات مطرح شده توسط دامپزشکی است که بایستی رفع شده تا گوشت سالم و بهداشتی به دست مردم برسد.
به گزارش ایرنا، دکتر نادر گوگلانی رییس اداره دامپزشکی گنبدکاووس نیز در این جلسه با ضروری دانستن احداث کشتارگاه صنعتی در شرق گلستان، به برخی مشکلات کشتارگاه شهرداری آزادشهر اشاره کرد و گفت: این مشکلات که با کمترین هزینه قابل رفع است که باید مورد توجه جدی قرار گیرد تا سلامت گوشت به خطر نیفتد.
به گزارش ایرنا، در این جلسه همچنین شهردار گنبدکاووس و نماینده شهرداری آزادشهر نیز درسخنانی با اذعان به سنتی بودن کشتارگاه آزادشهر، اعلام آمادگی کردند تا مشکلات به وجود آمده را رفع نمایند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.