معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار کردستان با اشاره به مشکلات شهرداری های استان گفت: با تقویت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در شهرداری‌ها می‌توانیم بر مشکلات فعلی شهرداری ها فائق آییم امری که تغییر نگاه و رویکرد فرمانداران را به این مهم می‌طلبد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، امیر قادری روز دوشنبه در نشست مشترک فرمانداران و بخشداران تابعه استان، با بیان اینکه مدیریت حوزه بحران در سطح استان مهم تلقی می‌شود، گفت: از آن جا که در آستانه ایام عید و تعطیلات هستیم، می‌طلبد فرمانداران و بخشداران برای مصونیت از هر گونه رویداد احتمالی نسبت به اجرای طرح مذکور آمادگی و اهتمام ورزند.

وی فزونی مشکلات فرا روی شهرداری‌ها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: با تقویت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در شهرداری ها می‌توانیم بر مشکلات فعلی شهرداری‌ها فائق آییم امری که تغییر نگاه و رویکرد فرمانداران را به این مهم می‌طلبد. 

قادری افزود: قریب به ۸۰ درصد مطالبات دستگاه‌های اجرایی از شهرداری‌ها امری است که ورود جدی فرمانداران را جهت وصول مطالبات نیز حساس و ضروری کرده است.

معاون عمرانی استاندار کردستان همکاری و تعامل بین حوزه عمرانی فرمانداری و حوزه عمران و دفتر فنی استانداری را مهم ارزیابی کرد و گفت: برقراری چنین ارتباطی به پیشبرد پروژه‌های عمرانی استان منتهی می‌شود.

قادری خاطر نشان کرد: بر اساس قانون متولی صدور پروانه در حوزه روستایی واقع در حریم شهر‌ها بر عهده بخشداری است و هیچ کس بدون اخذ مجوز از این مرجع نیز قادر به اعمال ساخت و ساز نخواهد بود.

وی در خصوص بازآفرینی محلات شهری هم رویکرد دولت را عنوان کرد و گفت: هدف از این امر ممانعت از اسکان غیر ضروری و ساخت بافت فرسوده در سطح شهر است از این جهت فرمانداران بایستی نسبت به چنین رویه‌ای حساس باشند.

قادری نظارت بر اجرای کمیسیون ماده ۱۰۰ و برخورد با بخشداران متخلف و ارجاع آنها به شورای حل اختلاف جهت رسیدگی به امور و نیز رسیدگی به ترافیک شهر سنندج و در نهایت تشکیل ستاد بحران مدیریت در ایام عید را از دیگر مباحث مطرح شده در این نشست عنوان کرد.

 

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.