مرتضی اسدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هیات کشتی استان برنامه های زیادی برای حرکت به سمت پیشرفت دارد، اما ناتوانی در تامین بودجه و بی رغبتی حامیان مالی اجرای کامل و بدون مانع برنامه ها را با مشکل مواجه کرده است.
وی بیان کرد: گلستان مملو از استعدادهای بی نظیر کشتی است ولی مشکلات اعتباری مانع از شناسایی ورزشکاران مستعد در زمان مناسب شده و برخی از آنان نیز به دلیل فقدان درآمد در این رشته رغبتی برای تداوم حضور حرفه ای ندارند.
به گفته وی؛ این مشکلات باعث شد تا در رقابت های انتخابی تیم ملی که هفته گذشته در تهران برگزار شد ، استان مستعد گلستان فقط یک سهمیه توسط علیرضا حسنی برای حضور در تیم ملی کسب کند.
اسدی همچنین اظهارکرد که وعده های مسئولین استان به خصوص استاندار گلستان، امید را بار دیگر به اردوی کشتی بازگرداند تا شاید با عملی شدن این قول ها شاهد رفع مشکلات مرتبط با کمبود بودجه و اعتبار در رشته های ورزشی به خصوص کشتی باشیم.
وی به حضور دو تیم از گلستان در لیگ دسته اول کشتی کشور نیز اشاره کرد و گفت: این رقابت ها از پنجشنبه آغاز می شود و تیم های هیات کشتی بندرگز و راه و شهرسازی گلستان به عنوان نمایندگان استان، برای کسب عنوانی ارزشمند و شایسته به مصاف حریفان می روند.
دبیر هیات کشتی گلستان بیان کرد: راه اندازی این تیم ها و بهره گرفتن از کمک مالی حامیان می تواند علاوه بر زمینه سازی برای رقابت کشتی گیران استان با دیگر رقبای داخلی، زمینه کسب درآمد توسط ورزشکاران را نیز فراهم کند.
اسدی افزود: به جز چند ورزشکار، بیشتر کشتی گیران این دو تیم را گلستانی ها تشکیل می دهند که امیدواریم بتوانند از فرصت ایجاد شده برای نشان دادن توانایی ها و قابلیت های فنی خود بهره ببرند.
به گزارش ایرنا رقابت های لیگ دسته اول کشتی کشور از پنجشنبه این هفته با حضور 9 تیم آغاز می شود که مازندران دارای 5 نماینده، گلستان 2 نماینده و استانهای آذربایجان شرقی و خراسان رضوی هر کدام یک نماینده دارند.
تیم های هیأت کشتی بابل، هیات کشتی بابلسر، پتروشیمی بهشهر، هیات کشتی بندرگز و هیات کشتی آذربایجان شرقی در گروه اول و شهدای پازوار امیرکلا، شهر بی نقطه ساری، هیات کشتی گلستان و شهرداری مشهد در گروه دوم حضور دارند.
تیم راه و شهرسازی گلستان در هفته اول این مسابقات در گرگان میزبان شهدای پازوار امیر کلا و هیات کشتی بندرگز در تبریز میهمان هیأت کشتی آذربایجان شرقی است.
استان گلستان حدود 2 هزار و 500 کشتی گیر دارد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.