به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ اسماعیل نامنی روز چهارشنبه درجلسه هماهنگی برگزاری رژه نیروهای مسلح مستقر درگنبدکاووس به مناسبت 29 فروردین بزرگداشت روز ارتش، افزود: با پیروزی انقلاب برخی بدخواهان و بی خردان که از پیوستن ارتش به صفوف ملت ناراحت و به دنبال ضربه زدن به انقلاب نوپا مردم بودند، بحث انحلال ارتش را مطرح می کردند.
وی گفت: در آن زمان امام راحل با صدور پیامی، حمایت خود را از ارتش جمهوری اسلامی اعلام و از مردم نیز خواست از ارتش حمایت نمایند و با این اقدام نقشه دشمنان و حامیان آنان برای انحلال ارتش شکست خورد.
سرهنگ نامنی اضافه کرد: اعلام 29 فروردین به نام روز ارتش جمهوری اسلامی ازسوی امام سبب شد تا نیروهای ارتش بیش از پیش درخدمت مردم و انقلاب باشند و با سرکوب غائله های ضد انقلاب در مناطق مختلف کشور ، رشادت های فراوان در دوران هشت سال دفاع مقدس و تقدیم 48 هزرا شهید، وفاداری خود را به مردم و انقلاب اثبات کردند.
وی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی پس از جنگ نیز حضوری فعال در صحنه های مختلف داشته که امداد رسانی به زلزله زدگان کرمانشاه و سرپل ذهاب و پیدا کردن اجساد مسافران سقوط هواپیمای مسافربری در اواخر سال گذشته نمونه هایی از این حضور است.
فرمانده سربازخانه شهید اسدالله پور گنبدکاووس همچنین از پیش بینی برخی برنامه های فرهنگی و ورزشی ویژه بزرگداشت هفته ارتش جمهوری اسلامی (21 تا 29 فروردین) خبر داد و گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت شهید صیاد شیرازی، عطر افشانی گلزار شهیدان، محافل انس با قرآن، دیدار با خانواده معظم شاهد و ایثارگر، سخنرانی فرماندهان در مدارس، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی و ورزشی ویژه نیروهای مسلح از جمله این برنامه ها است.
سرهنگ نامنی، برلزوم همکاری و تعامل ادارات و نهادهای گنبدکاووس برای برگزاری مطلوب برنامه های هفته بزرگداشت ارتش بویژه رژه نیروهای مسلح مستقر دراین شهرستان در 29 فروردین تاکید کرد.
به گزارش ایرنا، سرهنگ 'محمدحسن آرش' جانشین فرمانده تیپ 60 زرهی عمار نیروی زمینی سپاه پاسداران در گنبدکاووس نیز در این جلسه نامگذاری 29 فروردین به نام ارتش جمهوری اسلامی را اقدامی خاطره انگیز و ماندگار ازسوی امام راحل دانست و گفت: روز ارتش روز نمایش اقتدار و صلابت نیروهای مسلح جمهوری اسلامی و در راس آن ارتش ولایی است.
به گزارش ایرنا، معاون سیاسی و اجتماعی فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز دراین جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی بویژه شهدای ارتش جمهوری اسلامی، گفت: در راس شهیدان ارتش، شهید سپهبد صیاد شیرازی قرار دارد که از فرماندهان شاخص و کم نظیر نظام جمهوری بودند.
فرهاد شیبک با تاکید بر ضرورت حضور همه اقشار مردم در مراسم بزرگداشت روز ارتش و نیز همکاری ادارات و نهادها برای برگزاری باشکوه این روز، افزود: 29 فروردین تجلی وحدت و نمایش اقتدار و عظمت نیروهای مسلح و نظام اسلامی است که امروز دشمنان انقلاب از این اقتدار واهمه دارند.
در این جلسه مقرر شد، مراسم رژه نیروهای مسلح مستقر در گنبدکاووس به مناسبت روز ارتش جمهوری اسلامی راس ساعت 8:30 روز چهارشنبه هفته آینده 29 فروردین در کمربندی شهید صیاد شیرازی در جوار گلزار شهدای گمنام این شهرستان برگزار شود.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.