سرهنگ محمدرضا سراوانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت: این تعداد مسافر و گردشگر از 29 اسفند 96 تا روز گذشته از بازارچه مرزی، تالاب بین المللی آلماگل و بقعه ملاعلی عطا دانشمند بخش مرزی داشلی برون گنبدکاووس بازدید کردند.
وی بابیان اینکه بازدید گردشگران و مسافران نوروزی از جاذبه های گردشگری منطقه مرزی گنبدکاووس در مقایسه با سال قبل حدود 30 درصد افزایش داشته است، افزود: در این مدت 108 هزار و 840 نفر از بازارچه مرزی، 31 هزارو 96 نفر از بقعه ملاعلی عطا دانشمند و 22 هزار و 84 نفر از تالاب بین المللی آلماگل بازدید کردند.
سرهنگ سراوانی از اسکان 442 مسافر نوروزی درمنطقه مرزی گنبدکاووس خبر داد و اضافه کرد: درتعطیلات نوروز امسال تعداد 40 هزارو 311 دستگاه خودرو وارد منطقه مرزی شدند که پایگاه راهنمایی مسافرین کمیته مرزی گردشگری این شهرستان به سرنشینان 10 هزارو 340 دستگاه خودرو نیز خدمات راهنمایی داده است.
وی به ورود مسافران ترکمنستانی درقالب تجارت چمدانی از طریق گمرگ مرزی ایچه برون نیز اشاره کرد و گفت: از 29 اسفند 96 تا پایان 13 فروردین درمجموع دو هزارو 125 مسافر ترکمنستانی وارد کشور شدند که دو هزارو 103 نفر آنان به کشورشان بازگشته اند.
فرمانده هنگ مرزی اترک گلستان با اشاره به ورود و خروج خودروهای ترانزیت از پایانه مرزی گمرک اینچه برون گنبدکاووس در تعطیلات نوروزی 97، گفت: در این مدت 107 دستگاه تریلی و کامیون ترانزیت خارجی وارد و 182 دستگاه دستگاه خارج شدند.
سرهنگ سراوانی، آمار ورود و خروج خودروهای ترانزیت ایرانی را نیز دراین مدت 262 دستگاه اعلام کرد و افزود: در ایام تعطیلات نوروزی 189 مسافر توسط تیم پزشکی مستقر در منطقه مرزی گنبدکاووس ویزیت رایگان شده و 348 نفر نیز مشاوره پزشکی دریافت کردند.
وی اضافه کرد: کمیته مرزی گردشگری گنبدکاووس با همکاری ادارات و نهادهای عضو توانست به نحو احسن از مسافران و گردشگران نوروزی استقبال و پذیرایی نماید.
بخش مرزی داشلی برون شهرستان گنبدکاووس درشرق استان گلستان و در جوار مرز ایران و ترکمنستان واقع است که ساکنان آن را ترکمن ها تشکیل می دهند و علاوه بر جاذبه های گردشگری فرهنگی این قوم همچون صنایع دستی، اغذیه محلی، لباس های سنتی و شیوه زندگی سنتی ترکمن ها، از جاذبه های طبیعی، مذهبی و اقتصادی همچون تالاب های بین المللی آلاگل، آلماگل و آجی گل، بقعه ملاعلی عطا دانشمند و بازارچه مرزی در جوار گمرگ اینچه برون برخوردار است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.