به گزارش روز یکشنبه ایرنا از اتاق بازرگانی گرگان سید مناف هاشمی در نشست با فعالان اقتصادی بخش خصوصی استان، اظهار کرد: امروز مسئولان دستگاه های اقتصادی، امنیتی و قضایی در کنار تولیدکنندگان و با هدف توسعه اقتصادی این خطه با آنان همراه بوده و نباید مشکلی برای بخش خصوصی ایجاد شود.
وی با بیان اینکه حوزه صنعت، معدن و تجارت گلستان از ظرفیت خوبی برخوردار است، افزود: دولت بر خروج از تک قطبی بودن تاکید داشته و گلستان می تواند به قطب اقتصادی کشور تبدیل شود.
استاندار گلستان بر رفع مشکلات فعالان بخش خصوصی در استان تاکید کرد و گفت: برخی مسائل نیز باید با رایزنی در سطح ملی حل شود.
رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان هم گفت: تولید با شرایط سختی در حال انجام است و رفع قوانین مزاحم ضروری بوده و از نمایندگان مجلس شورای اسلامی درخواست می شود که قوانین مخالف تولید را اصلاح نمایند.
علی محمد چوپانی اظهار کرد: با توجه به آمار ارائه شده توسط مدیران گلستان، فعالان بخش خصوصی باید خود را برای جذب 7 هزار میلیارد ریال در حوزه صنعت استان آماده کنند.
رییس دادگستری کل گلستان نیز گفت: تلاش همه باید درجهت توسعه اشتغال و تولید باشد و دستگاه قضایی تعطیلی واحدهای صنفی را تایید نکرده و با عوامل آن برخورد قانونی می شود.
هادی هاشمیان افزود: گلستان به دلیل امن بودن، موقعیت جغرافیایی مناسب و فراهم بودن زیرساخت ها بهترین زمینه برای جذب سرمایه گذاری دارد.
به گفته وی؛ اقوام مختلف پایه های این امنیت هستند.
رییس سازمان صنعت، معدن، تجارت گلستان در این پیوند گفت: میانگین حجم سرمایه گذاری صورت گرفته در بخش صنعت استان طی سال های اخیر حدود چهار هزار میلیارد ریال بوده و برای رسیدن به سهم هفت هزار میلیارد ریالی نیازمند عزم جدی و تلاش گروهی هستیم.
حسینقلی قوانلو افزود: طبق بررسی ها حجم زیادی از سرمایه گذاری حدود 60 هزار میلیارد ریالی بخش صنعت گلستان توسط حدود 40 نفر از سرمایه گذاران انجام شده که اگر این افراد ظرفیت واحد و حجم سرمایه گذاری خود را افزایش دهند، در توسعه اقتصادی استان و اشتغال جوانان نقش موثری دارد.
طبق اعلام اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی گرگان، در گلستان افزون بر 800 فعال اقتصادی عضو این اتاق هستند.
در بخش صنعت و معدن گلستان 920 واحد تولیدی و در حوزه کشاورزی 253 واحد صنایع تبدیلی فعال است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.