حجت الاسلام سیف الله سهرابی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار کرد: سال گذشته 51 بقعه متبرکه پذیرای مسافران نوروزی بود.
وی گفت: با توجه قرار گرفتن گلستان بین دو قطب زیارتی مشهد و گردشگری شمال و وجود جاذبه های طبیعی، تاریخی، زیارتی، مرزی و دریایی در این خطه پیش بینی می شود در تعطیلات نوروز امسال رقم یک میلیون و 200 هزار زائر سال قبل بهره مند از طرح آرامش بهاری افزایش 20 درصدی داشته باشد.
سهرابی افزود: در اجرای این طرح از 50 مبلغ و مبلغه اعزامی از حوزه علمیه قم و روحانیان بومی استان برای برگزاری نمازجماعت، حضور در غرفه های مشاوره وقف، خانواده، برگزاری مسابقه های نقاشی و قرآن و پاسخ به سوالات شرعی بهره مند هستیم.
مسئول روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه گلستان در این پیوند گفت که برای نخستین بار بازارچه هایی با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و از 25 اسفندماه در جوار برخی بقاع متبرکه فعال خواهد شد.
به گفته محمد کوهساری؛ بازارچه عرضه محصولات تولیدی استان در جوار خالد نبی در کلاله، امامزاده یجیی بن زید (س) گنبدکاووس، آق امام آزادشهر و امامزاده عبدالله (س) گرگان راه اندازی می شود.
وی همچنین از ارائه خدمات شبانه روزی به زائران حرم رضوی در 10 امامزاده واقع در مسیر مشهد خبر داد و در این مدت 11 زائر سرا نیز برای اسکان مسافران فعال خواهد بود.
گلستان دارای 123بقعه متبرکه با 180 امامزاده است که حدود 20 بقعه دارای زیارتگاه، قدمگاه و سقاخانه بوده و سالانه و بویژه در ایام تعطیلات سال نو پذیرای زائران و گردشگرانی از اقصی نقاط کشور هستند.
همجواری کوه، دریا، جنگل، دشت و مزارع سرسبز و طلایی به همراه آثار تاریخی فراوان و هوای مطلوب در آغاز بهار، گلستان را به مقصد بسیاری از گردشگران کشور تبدیل کرده و گذر زائران حرم امام رضا(ع)که مسیر تهران- گرگان- مشهد را انتخاب می کنند نیز بر رونق گردشگری این استان مرزی و شمالی افزوده است.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.