براساس اعلام روز پنجشنبه روابط عمومی ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس به ایرنا، مسئول سازمان مهندسی کشاورزی سپاه نینوا گلستان در مراسم آغاز به کار این کلینیک و همچنین غرس 600 اصله نهال در روستای مرزی کرند، هدف از اجرای این طرح را ارائه خدمات دامپزشکی شامل معاینه و واکسیناسیون دام ها و نیز آموزش و ترویج مباحث دامداری ذکر کرد.
رضا خزائیان در این مراسم که روز گذشته برگزار شد، گفت: برای راه اندازی این کلینیک و تجهیزات و داروهای مورد نیاز آن مبلغ 700 میلیون ریال هزینه شده و قرار است به صورت سیار و سالی دو بار به 61 روستای زیرپوشش این طرح در استان گلستان خدمات بدهد.
وی افزود: طرح راه اندازی کلینیک سیار دامپزشکی به صورت پایلوت در سه استان گلستان، مازندران و آذربایجان غربی اجرا می شود.
خزائیان همچنین بااشاره به اجرای طرح شبکه همراه کشاورز در گلستان، گفت: دراین طرح که از سال گذشته و با همکاری نظام مهندسی کشاورزی در 200 روستای این استان آغاز شده در سال آینده به 300 روستا افزایش می یابد.
وی تصریح کرد: در این طرح در هر روستا یک مهندس کشاورزی حضور یافته و ضمن بررسی مشکلات کشاورزان و با هدف افزایش تولید و بهره وری به آنان خدمات فنی و مشاوه ای در مراحل داشت، کاشت و برداشت محصول می دهد.
به گفته خزائیان، این طرح در سه دهستان گلستان واقع در شهرستان های مراوه تپه، گنبد و علی آباد کتول اجرا می شود.
به گزارش ایرنا، جانشین قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه نینوا استان گلستان نیز در مراسم غرس نهال در روستای مرزی کرند با اشاره به برخی فعالیت های قرارگاه سازندگی سپاه در مناطق محروم کشور و گلستان از جمله راه آهن اینچه برون به گرگان و سد نرماب چهل چای مینودشت، گفت: این اقدامات با هدف محرومیت زدایی انجام می شود.
حسن ملک حسینی با اشاره به وقوع پدیده ریزگردها در مناطق شمالی استان گلستان، غرس نهال و نگهداری از آن در این مناطق را برای مقابله با این پدیده مهم دانست و از مردم بویژه نسل جوان خواست توجه ویژه ای به درختکاری و نگهداری آن داشته باشند.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و بخش مرزی داشلی برون آن با حدود 30 روستا و جمعیت تقریبی 26 هزار نفر در قسمت شمالی این شهرستان واقع است.
1860/3039/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.