به گزارش ایرنا سید مناف هاشمی روز چهارشنبه در آئین افتتاح نمایشگاه منابع طبیعی درخانه طبیعت گرگان واقع در منطقه جنگلی ناهارخوران این شهرستان، اظهار کرد: درهمه جای دنیا، موضوع حفظ محیط زیست و درختکاری مهم بوده و دولت ها هزینه های فراوانی برای حفظ طبیعت صرف می کنند.
وی با بیان اینکه بحران آب و ریزگردها فقط مربوط به ایران نیست و کشورهای همسایه نیز باید اقداماتی را در این بخش انجام دهند، افزود: اهمیت حفاظت از محیط زیست در دستور کار کشورهای مختلف بوده و توسعه فضای سبز و درختکاری در کشور ما در این راستا انجام می گیرد.
وی همچنین تاکید کرد که زمان توسعه استان گلستان بر مبنای کشاورزی گذشته و باید به سمت روش های های دیگر توسعه پیش برویم.
به گفته وی؛ باید فرهنگ استفاده درست از منابع طبیعی ترویج شود و در کنار گسترش فضای سبز؛ توسعه صنعت، معدن، گردشگری و دیگر عرصه‌ها را در استان اجرایی کنیم.
استاندار گلستان با بیان اینکه حق نسل آینده تحویل گرفتن کویر نیست و برای حفظ محیط زیست ومنابع طبیعی مسئول هستیم ، گفت: نگاه تک بعدی در گذشته باعث فقدان توسعه در برخی نقاط ایران و از سوی دیگر تمرکز آسیب‌زای صنعت در برخی مناطق دیگر شده است.
هاشمی؛ همچنین دانشجویان، جوانان و بانوان را بهترین ظرفیت مشارکت برای تبلیغ درعرصه درختکاری وترویج فرهنگ حفظ محیط زیست و منابع طبیعی بیان کرد و افزود: روز درختکاری تنها یک روز نیست، استان ما حدود 1٠٠ هزار دانشجو و 320 هزار دانش آموز دارد که باید مبلغ حفظ منابع طبیعی، ترویج درختکاری و حفظ محیط زیست باشند.
وی اضافه کرد: گلستان با عدد یکهزار میلیارد تومان به توسعه نمی‌رسد و باید تلاش کنیم چند هزار میلیارد تومان را با مشارکت بخش خصوصی جذب کنیم تا توسعه استان تحقق یابد.
استاندار گلستان همچنین از همکاری پادگان‌ها و نیروهای نظامی و انتظامی استان در حوزه حفاظت از منابع طبیعی و درختکاری قدر دانی کرد.
به گزارش ایرنا نمایشگاه منابع طبیعی و کارگاه های آموزشی در قالب آن به مناسبت هفته منابع طبیعی (15 الی 21 اسفند) در خانه طبیعت گرگان گشایش یافت و به مدت یک هفته آماده بازدید عموم است.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان در این پیوند به خبرنگار ایرنا گفت: این نمایشگاه با مشارکت دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان، محیط زیست، شهرداری گرگان، جهادکشاورزی، آموزش و پرورش، آب منطقه ای و تشکلهای مردم نهاد و تولید کنندگان نهال در محل خانه طبیعت فعال شده است.
ابوطالب قزلسفلو افزود: بازدید از این نمایشگاه هر روز از ساعت 9 صبح تا 20 شب است.
وی؛ برپایی کارگاه های کاربردی شامل صنعت توریسم، استفاده از آب باران، سیلاب های شهری گرگان، تغییر اقلیم، بهره برداری گباهان دارویی خودرو، فضای سبز خانگی، برنامه شادمانه و کاشت بذر و درختکاری، پاکسازی طبیعت، عرضه نهال رایگان، معرفی دستاوردهای طرح ترسیب کربن و مدیریت طرح جامع آبخیزداری را از برنامه های جنبی نمایشگاه منابع طبیعی گرگان بیان کرد.
6204/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.