به گزارش ایرنا، مهرزاد بوستانی روز سه شنبه در آیین گرامیداشت روز درختکاری در شیراز افزود: برای حفاظت از این عرصه های تاکنون از کمک های مردم نیز بهره مند شده ایم و قطعا حمایت های هرچه بیشتر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی هم می تواند در این راه موثر باشد.
وی ضمن تاکید بر لزوم رعایت مسائل زیست محیطی در اجرای پروژه های عمرانی در استان ادامه داد: اجرای طرح های عمرانی بدون توجه به مسائل زیست محیطی و منابع طبیعی تاکنون آسیب هایی به منابع طبیعی استان وارد کرده است که این مساله باید با جدیت بیشتری مورد توجه قرار گیرد.
مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری فارس اضافه کرد: در همین زمینه تاکنون 500 هکتار از عرصه های آسیب دیده را ترمیم کرده ایم که امیدواریم سایر دستگاه ها نیز در این زمینه ما را کمک و همراهی کنند.
بوستانی عرصه جنگل ها و مراتع فارس را 10 میلیون هکتار برشمرد و گفت: عرصه جنگل های استان با 2 میلیون و 200 هزار هکتار از سایر استان های کشور بیشتر است بویژه جنگل های زاگرس که از اهمیت زیادی برخوردار است.
رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز هم گفت: همزمان با روز درختکاری با همکاری و حضور خانواده شهدا، مجمع خیرین شهرساز و فرهنگ ساز، بنیاد نخبگان، پزشکان، حقوقدانان، بسیج مهندسان، نظام مهندسی و سایر اقشار و گروه ها اقدام به درختکاری در نقاط مختلف شهر شیراز خواهیم کرد.
جهانبخش میرزاوند افزود: یکی از برنامه های دیگری که در دستور کار داریم کاشت نهال در ازای تولد هر نوزاد در شهر شیراز است و علاوه بر آن نهال هایی را نیز به نام هنرمندان و مفاخر غرس خواهیم کرد.
در این آیین که با حضور استاندار فارس و شهردار شیراز برگزار شد، مسئولان استان در بوستان سلامت شیراز واقع در ابتدای بلوار حسینی الهاشمی نهال غرس کردند.
15 اسفندماه هر سال در تقویم رسمی کشور به عنوان روز درختکاری نامگذاری شده است.
6122/ 2027
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.