به گزارش خبرنگار ایرنا ، حجت الاسلام حسن نیشابوری روز دوشنبه در شورای اداری گرگان اظهار کرد: این مراسم معنوی از 11 فروردین سال آینده آغاز می شود که امیدواریم همزمانی آن با تعطیلات 13 فروردین و روز طبیعت ، پیامدهای آشکار و معنویت های فراوانی برای شرکت کنندگان به همراه داشته باشد.
وی اضافه کرد: در اعتکاف سال گذشته 5 هزار و 316 گرگانی در این مراسم معنوی شرکت کردند که از این تعداد 4 هزار و 140 نفر بانوان و بقیه مردان بودند.
رییس تبلیغات اسلامی شهرستان گرگان افزود: از لحاظ سطح تحصیلات 950 نفر از شرکت کنندگان دارای مدرک تحصیلی لیسانس و بالاتر و 750 نفر از معتکفین هم کارمند ادارات بودند.
وی بیان کرد: این مراسم معنوی پارسال در30 مسجد شهری و 24 مسجد روستایی شهرستان برگزار شد که امسال هم این مساجد میزبان معتکفین و متقاضیان حضور در این مراسم هستیم.
حجت الاسلام نیشابوری ادامه داد: تلاوت قرآن کریم، برگزاری گفتمان دینی، حلقه های معرفت و مسابقه کتابخوانی از برنامه های پیش بینی شده در زمان اجرای این آیین خواهد بود.
وی گفت: هر شرکت کننده برای حضور در این آیین 350 هزار ریال پرداخت می کند اما بودجه اصلی و هزینه های این مراسم از محل کمک های خیرین تامین خواهد شد.
رییس تبلیغات اسلامی گرگان بیان کرد: اعتکاف یک سنت حسنه و اوج دینداری جامعه است که با وجود هجمه های فرهنگی و بد اخلاقی ها، نسل جوان در این امر مهم همواره پیش قدم هستند که نشان از دینداری و ارزش مداری آنان دارد.
آیین معنوی و عبادی اعتکاف همزمان با ایام البیض (روزهای سپید) و مصادف با روزهای سیزدهم تا پانزدهم ماه رجب (11 تا 13 فروردین سال 97) در مساجد سراسر کشور برگزار می شود.
استان گلستان افزون بر دو هزار مسجد دارد.
3091/1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.