به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله سیدعبدالهادی حسینی شاهرودی روز جمعه درجمع نمازگزاران گنبدی گفت: از یک سال پیش کلاس های آموزشی قبل از ازدواج در برخی شهرهای گلستان از جمله علی آباد کتول آغاز شده که تاثیری خوبی در کاهش طلاق در این شهرستان داشته است.
وی افزود: قبل از این کلاس های آموزشی، نسبت طلاق به ازدواج در علی آباد کتول افزون بر 23 درصد بود که پس از آموزش های داده شده در بین آموزش گیرندگان در یک سال گذشته، این رقم به دو دهم درصد کاهش یافت.
آیت الله حسینی شاهرودی اضافه کرد: این آموزش ها در پنج بخش اخلاق، ایمنی منزل، احکام قضایی، مسائل بهداشتی و روانشناسی خانواده استن که با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی، نیروی انتظامی، دادگستری، بهداشت و درمان و روانشناسان، قبل از ازدواج به زوج های جوان ارائه می شود.
وی بابیان اینکه 70 درصد زوج های جوان در این آموزش ها شرکت کردند و 30 درصد نیز در آن حضور نیافته اند، تصریح کرد: خانواده ها باید این آموزش ها را جدی بگیرند.
نماینده مردم گلستان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: اکنون آموزش های قبل از ازدواج در 6 شهر دیگر استان گلستان و نیز در استان های مازندران و البرز نیز اجرا می شود و در شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز مورد توجه قرار گرفته است.
آیت الله حسینی شاهرودی گفت: امروز میانگین طلاق به ازدواج در کشور 22.5 درصد است که زیبنده نظام اسلامی ما نیست و می توان با آموزش های قبل از ازدواج این نسبت را بسیار کاهش داد.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.
3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.