به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالقدیر کریمی شنبه شب درمراسم بزرگداشت روز مهندسی که با حضور مدیرکل توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی، نمایندگان مردم منطقه در مجلس شورای اسلامی و مهندسان و خانواده های آنان در این شهرستان برگزار شد، گفت: شهر گنبدکاووس از نمای شهری خوبی در طراحی ساختمان برخوردار نیست.
وی افزود: معماری برج قابوس این شهر که عنوان بلندترین برج آجری جهان را دارد و در فهرست آثار سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) ثبت شده، می تواند مورد توجه و وحدت رویه مهندسان ساختمان در طراحی نمای سازه ها قرار گیرد.
کریمی با تاکید برضرورت استفاده بیشتر از ظرفیت های نظام مهندسی ساختمان در توسعه شهری و صنعت ساختمان، اضافه کرد: اخیرا با پیگیری های شهرداری و شورای اسلامی این شهر مجوز افزایش طبقات فعلی، یک طبقه درمعابر بالای 18 متر و دو طبقه در معابر بالای 22 متر در طرح تفصیلی اخذ شده که این امر می تواند به رونق ساخت و ساز درشهر گنبدکاووس کمک نمایند.
وی با اشاره به برخی مشکلات نظام مهندسی ساختمان از جمله حوزه اداری و تعرفه ای، ابراز امیدواری کرد که این مشکلات با تفویض اختیار از نظام منهدسی استان ها به شهرستان ها رفع گردد.
به گزارش ایرنا، قرجه طیار، نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز در این مراسم باتبریک روز مهندسی، از پیگیری های لازم برای تفویض اختیار از نظام مهندسی استان به شهرستان خبر داد و گفت: این اقدام در راستای سیاست تمرکززدایی دولت انجام خواهد شد.
محمد میزبان رئیس دفتر نمایندگی نظام مهندسی گنبدکاووس نیز دراین مراسم با تبریک روز مهندسی، گفت: رشته مهندسی زیربنای توسعه پایدار است و توجه به این رشته و مسائل و مشکلات آن می تواند در توسعه شهری موثر باشد.
به گزارش ایرنا، دراین مراسم که با اجرای برنامه های مختلف هنری و فرهنگی همراه بود و یوسف صیادی بازیگر سینما و تلویزیون کشور نیز درآن حضور داشت، از 12 مهندس برتر نظام مهندسی شهرستان 350 هزار نفری گنبدکاووس که افزون بر دو هزار مهندس ساختمانی و گرایش های زیرمجموعه آن دارد، با اهدای هدایایی تجلیل شد.
پنجم اسفند در تقویم رسمی کشور به عنوان بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندسی نامگذاری شده است.
/3039/1860
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.