به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمناف هاشمی روز یکشنبه در نشست کارگروه اقتصاد مقاومتی استان اظهار کرد: گلستان دارای قابلیت های فراوانی در بخش کشاورزی است که با بهره برداری کامل و علم محورانه از آنها ، رسیدن به توسعه پایدار و رفع محرومیت های گوناگون امکان پذیر است.
وی بیان کرد: گلستان دارای نقش محوری و موثری در تولید محصولات استراتژیکی مانند گندم در کشور است که می توان این نقش آفرینی را با توجه بیشتر به فرایند های تولید محصولات افزایش داد.
گلستان رتبه دوم تولید گندم را در کشور دارد.
استاندار گلستان به بهره برداری از چند طرح کشاورزی در دهه فجر اشاره کرد و گفت: شناسایی درست ظرفیت های حوزه کشاورزی استان و تلاش برای جذب سرمایه گذاران بخش خصوصی می تواند زمینه ساز رونق هر چه بیشتر این بخش بزرگ در گلستان شده و کمبودهایی مانند نبود فرصت های شغلی را تا حد زیادی از میان ببرد.
هاشمی؛ آمادگی گلستان برای جذب سرمایه گذاران خارجی را نیز یادآور شد و گفت: اهتمام مسئولان استان، برداشتن موانع از جلوی پای سرمایه گذاران است.
وی به گلایه های سرمایه گذاران عمانی طرح گردشگری آرمان طبیعت بندرگز در غرب استان اشاره کرد و به مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری گلستان ماموریت داد که با سفر به عمان، این مساله را پیگیری و برای رفع آن برنامه ریزی کند.
استاندار گلستان بیان کرد: اگرهمه تلاش ها به ثمر ننشست و رضایت این سرمایه گذاران خارجی جلب نشد ، بستر جذب دیگر سرمایه گذاران برای اجرای این طرح با ویژگی های فراوان مرتبط با جذب گردشگر و آینده روشن اقتصادی ، فراهم خواهد شد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم به آمادگی سرمایه گذاران مجارستانی برای احداث کارخانه در استان اشاره کرد و گفت: مقدمات ساخت مجتمع گلخانه ای در گوزنی تپه گنبدکاووس با سرمایه گذاری مجارستانی ها فراهم است وعملیات اجرایی این طرح بزرگ تا پایان سال آغاز خواهد شد .
مختار مهاجر همچنین گلستان را استان پاک از آنفلوآنزای پرندگان اعلام کرد و از تلاش موثر دستگاه های مرتبط برای جلوگیری از ورود این ویروس به استان خبر داد و گفت: با وجود تلف شدن تعداد زیادی از طیور در برخی از استانهای کشور، گلستان استانی کاملا پاک است.
3091 /1648
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.