به گزارش خبرنگار ایرنا، در جلسه هماهنگی برگزاری این یادواره که روز پنجشنبه در فرمانداری ویژه گنبدکاووس برگزار شد، معاون فرهنگی مرکز بزرگ اسلامی شمال کشور گفت: انقلاب اسلامی ماهیتی دینی دارد و علاوه بر عامل دین، نداشتن آزادی بیان، وابستگی کشور به غرب و شرق و مشکلات اقتصادی، سبب پیروزی انقلاب شد.
حجت الاسلام و المسلمین نور علی دیلم افزود: پیروان همه مذاهب و ادیان از تمامی اقوام ایرانی در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل و نیز دفاع از انقلاب بویژه در دوران دفاع مقدس نقش و حضور داشتند و این نشان از جایگاه انقلاب اسلامی و ارزش های آن در بین مردم ایران است.
وی گفت: در سه استان شمالی کشور درمجموع 743 شهید اهل سنت وجود دارد که 568 شهید آن از استان گلستان، 160 شهید از استان گیلان و 15 شهید از استان مازندران هستند و از سال گذشته برگزاری یادواره این شهدای والامقام آغاز شد.
به گزارش ایرنا، محمدعلی طالع زاری، معاون فرهنگی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران گلستان نیز دراین جلسه با اشاره به اهداف برگزاری یادواره شهدا از جمله اهداف آموزشی، فرهنگی و اجتماعی، گفت: در این استان که چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده، سالانه 600 یادواره شهدا برگزار می شود.
به گزارش ایرنا، معاون استاندار گلستان و فرماندار ویژه گنبدکاووس نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی، برگزاری یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور را یک ظرفیت و افتخار بزرگ برای مردم ولایتمدار این شهرستان دانست.
عبدالقدیر کریمی گفت: با برگزاری این یادواره می توان به وفاق، وحدت، همدلی و همگرایی بیشتر بین اقوام و مذاهب ساکن در استان گلستان و منطقه گنبدکاووس کمک کرد.
وی با تاکید برضرورت استفاده از همه ظرفیت های استانی و شهرستانی برای برگزاری مطلوب دومین یادواره شهدای اهل سنت شمال کشور در گنبدکاووس، افزود: برگزاری آیین های نکوداشت شهدا کمترین وظیفه همگان بویژه مسئولان در قبال شهدا و خانواده های معظم آنان است.
شهرستان گنبدکاووس با 350 هزار نفر جمعیت درشرق استان گلستان واقع است و علاوه بر 31 شهید واقعه منا، 514 شهید دیگر نیز تقدیم انقلاب اسلامی کرده که 170 شهید آن از اهل سنت این شهرستان می باشند.
/3039/1860
خبرنگار : علی لکزانوری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.