به گزارش خبرنگار ایرنا، محمود ربیعی روز سه شنبه در آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی 216 پروژه عمرانی، اقتصادی، خدماتی و اشتغالزای کلاله از مدیران دستگاه های اجرایی خواست افتتاح و بهره برداری از پروژه ها و جلب مشارکت بخش خصوصی در اجرای طرح ها را در اولویت برنامه های خود قرار دهند.
وی افزود: 90 درصد پروژه های دهه فجر امسال استان گلستان افتتاحی و 10درصد بقیه کلنگ زنی است که این امر حاکی از نگاه و اولویت مدیران اجرایی به تسریع دربهره برداری از پروژه های عمرانی، اقتصادی و اشتغالزا برای ارائه خدمات بهینه به مردم است.
معاون امور اقتصادی استاندار گلستان با بیان اینکه نیازها و مطالبات جامعه امروز با دهه های گذشته خیلی متفاوت است، تصریح کرد: مدیران دستگاه های اجرایی ضمن اینکه بایدهماهنگ با نسل جدید و نیازها و مطالبات جامعه امروزحرکت کنند، با تغییر و کارآمد نمودن ساختارمدیریتی خود، در جهت تامین نیازها و مطالبات مردم تلاش لازم را داشته باشند.
ربیعی درادامه به تحول کمی و کیفی ساختار اجرایی اشاره کرد و گفت: همانطور که در ارزش های اسلامی تاکید شده، برپایه تحولاتی که ایجاد می کنیم، امروزمان بهتراز دیروزمان، و فردای ما باید بهتراز امروز باشد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گلستان تصریح کرد: شرق استان گلستان به خصوص شهرستان کلاله از ظرفیت ها و توانمندی های بالقوه ای برخوردار بوده و برای توسعه نیاز به توجه و تلاش بیشتری دارد.
درادامه این آیین فرماندار کلاله نیز در سخنانی گفت: به مناسبت دهه مبارک فجر و فرا رسیدن چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی، امروز به صورت متمرکز 216 پروژه عمرانی، اقتصادی، اشتغالزا و خدماتی با اعتباری بالغ بر 318 میلیارد و 500 میلیون ریال افتتاح و یا کلنگ آغاز عملیات اجرایی آنها به زمین زده می شود.
محمد حمیدی افزود: از این تعداد 86 پروژه با 180میلیارد ریال عمرانی و 130 پروژه با 630میلیارد ریال اعتبار، اقتصادی و اشتغالزا است.
فرماندار کلاله افزود: با افتتاح طرح ها و پروژه های یاد شده برای 180نفر فرصت اشتغال فراهم می شود.
وی ادامه داد: به مناسبت دهه مبارک فجر یک هزار و 81 خانوار از اهالی 5 روستای بخش پیشکمر این شهرستان از نعمت گاز طبیعی که با 137 میلیارد و 700 میلیون ریال هزینه به بهره برداری رسیده است ، بر خوردار می شوند.
فرماندار کلاله با بیان اینکه از 120 روستای این شهرستان، اهالی 112 روستا از گاز طبیعی برخوردار شده اند، افزود: در حال حاضر 95 درصد از اهالی این شهرستان از گاز طبیعی برخوردار شده و عملیات اجرایی 8 روستای باقیمانده نیز در دست اقدام است و بزودی 100درصد اهالی دو شهر و روستاهای شهرستان کلاله از نعمت گاز برخوردار خواهند شد.
حمیدی بهره برداری از سیلوی 20هزار تنی، افتتاح ساختمان کتابخانه عمومی شماره 2 همچنین آغاز عملیات اجرایی ساختمانی آزمایشگاه سل را از دیگر پروژه های ویژه دهه مبارک فجر شهرستان کلاله ذکر کرد.
در ادامه این مراسم ائمه جمعه شیعه و سنی کلاله و شهر فراغی نیز در سخنانی نقش بی بدیل ارزش های اسلامی، شهدا، رهبری امام خمینی (ره) ومقام معظم رهبری در پیروزی و تداوم انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار دادند.
آیین بهره برداری از پروژه های عمرانی ، اقتصادی و اشتغالزای شهرستان کلاله با حضور ائمه جمعه شیعه و سنی، نماینده چهارشهرستان شرق گلستان در مجلس، مدیران دستگاه های اجرایی این شهرستان و مدیرعامل شرکت گاز گلستان برگزار شد.
شهرستان کلاله با 2 شهر و 120 روستا و بیش از130هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان قرار دارد.
7478/1860
خبرنگار: حاجی محمد خدری ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.