به گزارش خبرنگار ایرنا، سعید مازندرانی روز یکشنبه به مناسبت جشن انقلاب و با حضور در جمع کارگران معدن زمستان یورت شهرستان آزادشهر با اشاره به وضعیت کارگران این معدن اظهارداشت: پس از وقوع حادثه تلخ اردیبهشت ماه امسال، نسبت به وضعیت کارگران پیگیری ها به صورت مستمر در حال انجام بوده و وضعیت معادن استان، مخصوصاً معدن زمستان یورت یکی از دغدغه های جدی ما است.
وی در ادامه افزود: معادن کشور به دلیل بافت فرسوده‌ای که دارند، فعالیت در آنها همیشه با مخاطرات بسیار همراه است و از آنجایی که ساخت و سازها در کشور کاهش یافته و از همین رو بازار فروش آهن آلات که بیشتر با سازه ها رونق می یافتند، بازار مورد نیاز خود را از دست داده اند، پیمانکاران معادن در پرداخت های خود دچار مشکل شده اند.
مازندرانی با اشاره به وضعیت حقوق و دستمزد کارگران، خطاب به آنها گفت: می دانیم که درخصوص پرداخت‌های حقوق و بیمه‌ با مشکل روبرو هستید و این دغدغه ما نیز هست و در همین راستا رایزنی های لازم با مسئولان تامین اجتماعی استان گلستان با هدف رفع مشکلات بیمه‌ای کارگران معادن انجام شده است.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در ادامه افزود: در خصوص مشکلات ریز و درشت شما کارگران که از سوی نمایندگان کارگری به ما انتقال می‌یابد، پیگیری ها و صحبت های لازم با پیمانکار معدن زمستان یورت انجام شده و قول مساعد برای رفع این مشکلات داده شده است.
مازندرانی در خصوص وضعیت ایمنی معدن زمستان یورت ابراز داشت: پس از وقوع حادثه دلخراش انفجار معدن زمستان یورت در اردیبهشت امسال، از کارشناسان بخش ایمنی خود خواسته ‌ایم در این جهت دقت خود را بیشتر نمایند.
وی افزود: رعایت موارد ایمنی از پیمانکاران نیز خواسته شده و خود کارگران نیز می بایست با رعایت مسائل ایمنی و گزارش مواردی که باعث ایجاد خطر در معادن می شود ما را در این زمینه کمک و یاری نمایند تا شاهد حوادث تلخ نباشیم.
وی خاطرنشان کرد: با اعلام نظر مدیرعامل و هیئت مدیره، دستمزد کارگران معدن افزایش 20 درصدی داشته است، هرچند نسبت به کار سختی که این کارگران انجام میدهند همچنان درخواست بیشتر شدن حقوق خود را دارند.
مدیرکل تعاون کار، و رفاه اجتماعی گلستان گفت: مشکلات و معضلات پیش روی کارگران معادن بسیار است و و تلاش ما برای رفع این مشکلات است و لازم است نمایندگان تشکل های کارگری، کارفرمایان و دولت با ارائه راهکارهای مناسب در جهت رفع این گونه دغدغه ها گام های موثرتری بردارند.
معدن زغال سنگ زمستان یورت آزادشهر واقع در شرق استان گلستان 13 اردیبهشت ماه امسال منفجر شد که بر اثر این حادثه 43 نفر از کارگران معدن جان باختند و بیش از 70 نفر مجروح و مصدوم شدند.
9433/1860
خبرنگار: علی اصغر قزل سفلو ** انتشار دهنده: تاج محمد شیری
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.