شادی پریدر عصر چهارشنبه در حاشیه برگزاری اردوی تیم ملی شطرنج زنان در گرگان در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اگر چه تاکنون چند بانوی شطرنج باز ایرانی به مدال در مسابقات معتبر رسیده اند اما برنامه ریزی فدراسیون شناسایی بیشتر استعدادها و افزایش تعداد این مدال آوران است .
وی بیان کرد: یکی از طرح های بلند مدت فدراسیون شناسایی استعدادها در رده های سنی پایه است که اجرای آن در بلند مدت می تواند به ظهور نسل جدید ، متفکر و امیدوار به کسب افتخارات در میادین معتبر منجر شود.
نایب رییس فدراسیون شطرنج به فعالیت حرفه ای 3 هزار و 500 نفر در شطرنج زنان اشاره کرد و افزود: یکی از اقدامات سال های اخیر فدراسیون برای افزایش شطرنج بازان حرفه ای، احیای مسابقات دانشجویی و دانش آموزی بود تا با برگزاری مستمر این مسابقات جوانان برای ورود حرفه ای به شطرنج انگیزه داشته باشند.
پریدر ادامه داد: علاوه بر آن ، دوره های آموزشی در استان های کشور به صورت مستمر برگزار می شود تا با پرورش مربیان و تجهیز آنها به علم روز ، حرکت شطرنج برای حرفه ای شدن و ظهور ستاره های جدید سریعتر شود.
وی؛ یکی از مشکلات شطرنج و همه ورزش های بانوان را خداحافظی زودهنگام آنها با ورزش حرفه ای دانست و گفت: باید با برنامه ریزی و کار فرهنگی، این گونه مشکلات که موجب هدر رفت سرمایه های انسانی به دلیل رخ دادن شرایط جدید مانند ازدواج می شود را تا حد زیادی از بین برد.
پریدر کم رغبتی حامیان مالی برای ورود به شطرنج را از مشکلات این رشته دانست و گفت : اگرچه چند حامی مالی به رونق این ورزش کمک می کنند اما هنوز شرایط آن گونه که انتظار می رود نیست و باید با حمایت بیشتر مسئولان زمینه حضور حامیان مالی و بخش خصوصی برای کمک بیشتر به ورزش را هموار کرد.
وی به برگزاری اردوی تیم ملی شطرنج زنان در گرگان هم اشاره کرد و افزود: در این اردو همه ملی پوشان مطرح و نامدار شطرنج زنان ایران حضور دارند و خود را برای شرکت در مسابقات آسیایی رده های سنی پایه در تایلند و جام ملت های بنگلادش آماده می کنند.
به گفته پریدر؛ در این اردو علاوه بر انجام کارهای تخصصی شطرنج ، تمرینات روانی ویژه ملی پوشان هم توسط مربیان متخصص انجام خواهد شد.
اردوی تیم ملی بانوان ایران که از دوشنبه در گرگان آغاز شده است فردا پنجشنبه به کار خود پایان می دهد.
سارا سادات خادم الشریعه، میترا حجازی پور، مبینا علی نسب، مطهره اسدی، آناهیتا زاهدی فر، وصال حامدی نیا و هما علوی نفرات حاضر در این اردو هستند.
3091 /1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.