به گزارش ایرنا در این نشست که عصر سه شنبه برگزار شد سیدمناف هاشمی پس از آنکه از پاسخ رییس یکی از بانک ها در تاخیر پرداخت وام قانع نشد خواستار خروج وی از جلسه شد.
استاندار گلستان اظهار کرد: اگر بانک ها نمی خواهند به این بخش مهم که در افزایش فرصت های شغلی تاثیرگذار است کمک کنند،اعلام شود تا وقت اعضای کارگروه را در جلسات نگیرند.
هاشمی ادامه داد: وقتی از 103 پرونده صنایع متقاضی دریافت وام از یک بانک فقط دو مورد منجر به پرداخت تسهیلات می شود ، معلوم بوده که اراده ای برای حل مشکلات وجود ندارد و حضور روسای این گونه بانک ها در نشست ها فقط وقت تلف کردن است.
استاندار گلستان بیان کرد: عزم جدی برای کمک به صنایع برای دریافت تسهیلات و رونق بیشتر تولید وجود دارد و اگر بانک ها خود را متعهد به پرداخت تسهیلات بدانند شاهد تحول جدی در اقتصاد گلستان خواهیم بود.
هاشمی اظهار کرد: در هشت ماهه اول امسال بانک های گلستان 400 میلیارد ریال به صنایع وام پرداخت کردند اما در سه ماه اخیر مبلغ این وام ها حدود هشت برابر افزایش یافته است.
وی ادامه داد: تسهیلات پرداخت شده به صنایع از محل اعتبارات کارگروه رفع موانع تولید تاثیر فراوانی در بهبود عملکرد صنایع ، راه اندازی واحدهای تولیدی جدید ، افزایش تولید و بهره وری بیشتر داشته و انتظار داریم بانک ها به جای سنگ اندازی از همه توان خود برای حل مشکلات این بخش استفاده کنند.
استاندار به رتبه یازدهم گلستان در میان استانهای کشور از لحاظ پرداخت تسهیلات به صنایع اشاره کرد و گفت: همکاری بیشتر بانک ها با صنایع متقاضی دریافت وام می تواند این جایگاه را بهبود بخشیده و واحدهای صنعتی را در رسیدن به ثبات تولید و درآمد همراهی کند.
هاشمی در ادامه بر لزوم حل مشکلات زیرساختی شهرک های صنعتی استان تاکید کرد و گفت: فراهم بودن زیرساخت های ضروری در این شهرک ها به ایجاد انگیزه در صاحبان سرمایه منجر شده و حرکت چرخ اقتصاد استان را شتاب خواهد داد.
وی کمبود آب را از مشکلات برخی شهرک های صنعتی استان دانست و اظهار کرد: مذاکره با سرمایه گذاران برای راه اندازی سیستم های آب شیرین کن از جمله راهکارهای رفع این معضل و آسان سازی ورود سرمایه گذاران به این بخش است.
3091/1648
خبرنگار : میثم محسنی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.