علی بیانی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اوایل دی ماه سال جاری یکی از علاقه مندان به حیات وحش این سارگپه مصدوم را به اداره محیط زیست بندرترکمن تحویل داد، این پرنده از ناحیه منقار و بال مجروح شده بود.
وی همچنین از تحویل یک بهله پرنده شکاری عقاب دریایی دم سفید زخمی به این اداره خبر داد و گفت: یک کشاورز ساکن روستای ساحلی قره سو این عقاب مصدوم را پیدا و تحویل محیط زیست بندرترکمن داد که پس از بیومتری و ثبت داده های مورفولوژیکی، درمان و تیمار آن در حال انجام است.
بیانی از مردم منطقه خواست که در صورت مشاهده پرندگان و حیوانات وحشی زخمی به واحدهای حفاظت محیط زیست در شهرستان ها یا اداره کل با شماره سامانه 1540 و تلفن ثابت 01732545463 اطلاع دهند تا اقدامات لازم برای درمان این گونه ها انجام گیرد.
سارگپه ها پرندگان شکاری از راسته شاهین سانان هستند که در تیره قوشیان قرارمی گیرند، این پرنده در استپ‌ها و دشت‌های وسیع خشک و گاهی در کوهستان آشیانه می سازد ،این گونه بومی ایران است.
استان گلستان با مساحتی بیش از 20 هزار کیلومترمربع، از نظر وضعیت توپوگرافی مناطق مرتفع، اراضی تپه ماهوری و مناطق هموار و کم ارتفاع را در بر گرفته است، تنوع در اقلیم و زیستگاه ها، تنوع گونه ای جانوری و حیات وحش این استان را در پی داشته است.
7333/1648
خبرنگار: علی قاسمی ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.