به گزارش ایرنا نادعلی یخکشی روز سه شنبه اظهار کرد: موضوع این پژوهش ها همچنین در زمینه تاسیسات آبی و هیدرولیک، مباحث اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی و حقوقی آب، دانش و پژوهش زیست محیطی و حفاظت منابع کیفی و آبیاری و زهکشی است.
وی اضافه کرد: تدوین طرح جامع مدیریت عرضه و تقاضای آب با رویکرد سیستماتیک و لحاظ برنامه های مختلف توسعه استان، بررسی و شناسایی منابع آلوده‌کننده آب‌های زیرزمینی گلستان و راه‌های کاربردی جلوگیری از آن، بررسی علل افزایش تراز آب زیرزمینی در مناطق مسکونی و ارائه روشهای حل آن برخی از این طرح های تحقیقاتی است.
به گفته وی؛ بررسی و ارائه روش‌های نوین تشکیل بازار محلی آب درگلستان، پیاده سازی تجربیات کشورها و استانهای موفق و بررسی و ارائه روش های نوین حفاظت سازه ها در برابر سیلاب و الزامات طراحی، روش های اجرا و ارزیابی روش ها از دیگر طرح های تحقیقاتی سال 96 است.
استان مرزی گلستان سه اقلیم خشک و نیمه خشک در شمال با 250 میلیمتر بارش، اقلیم خزری در میانه با 600 میلیمتر بارندگی و کوهستانی در جنوب با 300 میلیمتر باران دارد ، اما در سال های اخیر به دلیل کاهش نزولات جوی و کم توجهی به مصرف بهینه با بحران خشکسالی و کمبود آب مواجه شده است.
6204/1648
تنظیم: علی اصغر تیموریان ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.