به گزارش خبرنگار ایرنا هادی هاشمیان روز سه شنبه در مجمع استانی پیشگیری از وقوع جرم سازمان قضایی نیروهای مسلح گلستان در گرگان اظهارکرد: از ابتدای فروردین تا پایان آذر سال جاری 12 هزار فقره پرونده ضرب و جرح در محاکم استان تشکیل شده که این آمار در مدت مشابه سال 95 حدود 13هزار مورد بوده است.
وی با تاکید بر ضرورت یافتن راهکارهایی برای کاهش پرونده های ضرب و جرح و دیگر جرائم ،اضافه کرد: ایراد ضرب و جرح عمدی و جرائم خشن از دلایل اصلی مرگ و میر در سن 15 تا 44 سالگی شده است.
هاشمیان ادامه داد: هم اینک تعداد زندانیان جرائم خشن بعد از جرم سرقت و مواد مخدر در رتبه سوم است.
وی گفت: شکسته شدن حریم دینی و بی توجهی در خصوص حق و احترام به دیگران از دلایل بروز خشونت در جامعه است.
رییس دادگستری کل گلستان یادآور شد: موضوع جرائم خشن و ایراد ضرب و شتم عمدی در جامعه در حال افزایش است و اقدامات انجام شده برای کاهش این جرم کافی نبوده است، زیرا باید فرهنگ سازی شده و با ارائه آموزش، آستانه تحمل و صبر مردم افزایش یابد.
وی تاکید کرد: متاسفانه با کوچک‌ترین مشکل افراد به سمت افعال خشن روی می‌آورند و به عنوان نمونه پرونده‌ ای در محاکم تشکیل شده بود که حرکت خودرو در زمان ترافیک درمسیری منجر به درگیری فیزیکی و قتل شده بود.
به گفته وی؛ این اتفاقات نشان‌ می دهد که باید به سمت کاهش آسیب‌ های اجتماعی به ویژه ایراد ضرب و جرح عمدی به صورت عملی و کاربردی و با فرهنگ سازی به پیش برویم.
وی همچنین گفت که در موضوع پیشگیری از وقوع جرم همه دستگاه‌ ها و اقشار جامعه باید وارد صحنه شوند و امروز در هر سه قوه برای این موضوع عزم جدی وجود دارد.
هاشمیان اضافه کرد: موفقیت قوه قضائیه در موضوع پیشگیری از وقوع جرم نیازمند همکاری دیگر قوا و دستگاه‌ ها است.
3014/1648
خبرنگار: مجید میهن دوست ** انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.