علیرضا ایزدپور روز سه شنبه در گفت ‌و گو با ایرنا افزود : تدوین برنامه برای مهار اعتیاد، به عنوان مهم‌ترین آسیب اجتماعی در سمنان از اقداماتی است در دستور کار قرار دارد و تلاش می‌شود آمار اعتیاد در جامعه و استان کاهش یابد.
وی اظهارداشت : همچنین برنامه‌ریزی برای پیشگیری از پدیده طلاق به عنوان دومین آسیب اجتماعی از اهداف دیگری است که تلاش می‌شود در سایه خرد جمعی و هم افزایی بین دستگاهی، برای آن تلاش کرد.
وی با بیان این که در بحث کاهش آمار طلاق، آموزش پیش از ازدواج در سمنان، در حال برنامه‌ریزی است، خاطرنشان کرد: از آنجایی که بیشترین طلاق در پنج سال اول زندگی زوجین اتفاق می‌افتد ارایه آموزش زندگی خانواده تا حد قابل توجهی در جلوگیری از وقوع این پدیده نامباک مؤثر است.
بر اساس آمار وزارت بهداشت از هر چهار نفر در کشور یک نفر به یکی از اختلالات روانی مبتلا است و برخی آسیب های اجتماعی مانند خشونت، نزاع، طلاق و اعتیاد، علت اصلی بسیاری از پرونده های قضایی کشور است.
به گزارش ایرنا، اعتیاد و طلاق از مهم ترین آسیب‌هایی هستند که دولتمردان و مسوولان امر برای مهار آن راهکارهایی را ارایه و برنامه‌هایی را در دست اجرا دارند.
به گزارش ایرنا، 14 هزار معلول در سمنان شناسایی شدند که بیش از 2 درصد آنان معلولیت شدید دارند و خدمات مختلفی را از این سازمان دریافت می‌کنند .
در زمان حاضر حدود 80 نفر متقاضی اشتغال در حوزه معتادان بهبودیافته در استان سمنان هستند.
6026
*خبرنگار: محدثه عباسی **انتشار دهنده: جانعلی فتحی
برای آگاهی از تازه‌ترین اخبار و رویدادها در استان سمنان به نشانی IRNASEMNAN@ کانال اخبار ایرنا سمنان مراجعه کنید
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.