به گزارش روز یکشنبه ایرنا از محیط زیست استان، امیرعبدوس با ارائه گزارشی از عملکرد این یگان در سه ماهه سوم امسال اظهارکرد: در این مدت 74 مورد تخلف محیط زیستی شناسایی و 14 راس مرال، قوچ اوریال، خرس و گراز شکار شده زنده نیز کشف و ضبط گردید.
وی افزود: از این متخلفین تعداد 53 قطعه پرنده شامل قرقاول، اردک سرسبز، کبوتر صحرایی، کوکر شکم سفید، حواصیل ، کبک و باکلان و 7 قطعه پرنده زنده گیری شده نیز به دست آمد.
عبدوس ضمن اعلام 18 مورد دستگیری متخلفان قبل از اقدام به شکار گفت که در دستگیری این متخلفان زیست محیطی 39اسلحه شکاری کشف شد که از این تعداد 11 قبضه قاچاق است.
به گفته وی؛ همچنین از این متخلفان تعداد 10 دستگاه موتوسیکلت، 20 رشته دام هوایی صید پرندگان مهاجر و 5 قبضه دوربین چشمی کشف و به عنوان آلات جرم ضبط شد.
وی با بیان اینکه یگان محیط زیست گلستان آماده برخورد با متخلفان زیست محیطی است، یادآور شد که این یگان به صورت شبانه روزی در حال رصد عرصه های زیستی استان است.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان از تشدید این نظارت ها با توجه به فصل مهاجرت پرندگان از عرض های شمالی به تالاب ها و سواحل استان و نیز فصل زنده گیری پرندگان شکاری و تجارت غیرمجاز آنها نیز خبر داد.
وی از مردم نیز برای حفظ حیات وحش و تنوع زیستی درخواست کمک کرد و افزود که هم استانی ها می توانند با اداره کل حفاظت محیط زیست گلستان با شماره های 1540 و 32545463 به صورت شبانه روزی ارتباط برقرار کنند و هر گونه اخبار و اطلاعات در خصوص تخلفات یا اتفاقات زیست محیطی را برای پیگیری بیشتر اعلام نمایند.
به گزارش ایرنا استان مرزی گلستان با مساحتی بیش از 20 هزار کیلومترمربع، از نظر وضعیت توپوگرافی مناطق مرتفع، اراضی تپه ماهوری و مناطق هموار و کم ارتفاع را در بر گرفته است، تنوع در اقلیم و زیستگاه ها، تنوع گونه ای جانوری و حیات وحش این استان را در پی داشته است.
در مجموع گلستان دارای 136 هزار و 636 هکتار مناطق چهارگانه زیرپوشش مدیریت سازمان حفاظت محیط زیست است.
طبق گزارش محیط زیست گلستان، 81 گونه پستاندار در زیستگاه های طبیعی استان زیست می کنند که 522 درصد کل پستانداران کشور را شامل می شود، 304 گونه پرنده نیز در این استان زیست می کنند که 65 درصد گونه های پرندگان کشور را تشکیل می دهد.
1648
تنظیم و انتشار: پری سالارنیا
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.