به گزارش خبرنگار ایرنا سیدمناف هاشمی روز پنجشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی گلستان با حضور رضوی معاون توسعه روستایی مناطق محروم نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: یکی از نیازهای جدی گلستان برای رسیدن به توسعه پایدار توجه بیشتر به روستاها و محرومیت زدایی از آن است.
وی بیان کرد: در روستاهای گلستان ظرفیت زیادی برای رونق بخشیدن بیشتر به تولید و فضای کسب و کار وجود دارد که توجه بیشتر به آن و تلاش برای قرار دادن نیازهای لازم به کارآفرینان و سرمایه گذاران می تواند کشور را از ورود به برخی کالاها بی نیاز کند.
استاندار گلستان افزود: ترغیب سرمایه گذاران بخش خصوصی به فعالیت در روستاها با توجه به ظرفیت های فراوان این مناطق یکی از راه های جدی و ضروری توسعه استان است که باید رسیدن به این هدف در دستور کار جدی همه مسوولان از جمله فرمانداران قرار گیرد.
هاشمی یکی از جدی ترین مشکلات روستاهای گلستان برای رسیدن به تومسعه پایدار را نبود یا کمبود زیرساخت های لازم دانست و گفت: نتیجه این آسیب افزایش مهاجرت را به دنبال داشته که باید تلاش کنیم از ظرفیت های ملی و کمک نهادهایی همچون بنیاد مستضعفان، بنیاد علوی و بنیاد برکت برای کاهش هر چه بیشتر محرومیت ها استفاده کنیم.
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان هم در این جلسه بر ضرورت توجه جدی ، سریع و همه جانبه برای حل مشکلات روستاهای گلستان تاکید کرد و گفت: در غیر این صورت سیل بالای مهاجرت و خالی شدن روستاها از جمعیت قطعی است که نه تنها استان بلکه کشور را دچار چالش می کند.
علیرضا ابراهیمی اظهار کرد: بر اساس برآوردهای جهانی در سال 2035 میلادی (17 تا 18 سال آینده) جمعیت روستاهای جهان به 30 درصد می رسد در حالیکه از هم اکنون جمعیت روستایی ایران به 25 درصد کاهش داشته و دلیل آن کم توجهی تاریخی به فراهم کردن زیرساخت های لازم در روستاها است.
نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس اظهار کرد: اکنون 100 روستای گلستان با تانکر آب رسانی می شود که تداوم این وضعیت به مهاجرت بیشتر و خالی شدن روستاها منجر می شود.
ابراهیمی ادامه داد: معضل جدی افزایش مهاجرت رشد حاشیه نشینی در شهرها و بروز آسیب های جدی اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ناشی از آن را به دنبال دارد که می طلبد با توجه بیشتر به روستاها از بروز معضلات جلوگیری کرد.
دبیر مجمع نمایندگان استان گلستان ادامه داد: روستاهای گلستان در نوسازی مدارس، آب رسانی و برخورداری از خانه های بهداشت دچار کمبود جدی هستند که باید تلاش مدیران برای رفع این نارسایی بیش از پیش افزایش پیدا کند.
3091 /2729
* خبرنگار: میثم محسنی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.